_-tommy-_ Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg har kjøpt en WD 80G 7200rpm 8mb cache. Men jeg kain ikke komme inn på harddisken. Biosen min finner den å d ser greitt ut der, også windows finner den når jeg ser på egenskaper på min datamaskin.men jeg kain ikke komme meg innpå den, jeg finner den ikke.....HVA ER FEIL??? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 For det første så hjelper ikke å bruke en masse utropstegn. Reset BIOS og les på western sine sider Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 En ny disk må partisjoneres før den tas i bruk. Du skrev ikke hvilken windos-versjon du brukte, men i Win9x kan du bruke fdisk, og i 2000/XP kan du bruke My Computer->Manage->Disk Management. Du må dermed opprette minst én partisjon på disken. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 prøvd å formatere den? harddisker kommer uformatert fra leverandøren. :smile: Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Legg inn PM 7, den finner den som regel. Eller bruk FDISK. Og det holder med ett utropstegn. Lenke til kommentar
_-tommy-_ Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 jeg har Windos xp pro...norsk verson....hvor finner jeg der jeg kain partisjonere?? Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Gå til Kontrollpanel og deretter til Administrative verktøy. Start opp datamaskinbehandling. I trestrukturen som dukker opp velger du diskbehandling. Da har du mulighet til å partisjonere og formatere disken. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 uff nå rotet jeg meg bort igjen :???:, må nok være pga. de overflødige utropstegna... (andre gangen på 10min, ) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 21:31, _-tommy-_ skrev:jeg har Windos xp pro...norsk verson....hvor finner jeg der jeg kain partisjonere?? Som andre har sagt; høyreklikk på Min datamaskin og velg "behandle". Gå til diskbehandling. Der kan du både partisjonere og formatere. Skal du ha alle 80GB i én partisjon må du vel opprette en utvidet partisjon først og så en logisk partisjon. Så formaterer du med NTFS filsystem etterpå... (eller kan man bare formatere med en gang? *har glemt*) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå