Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips for og få sove

Haddock

Anbefalte innlegg

Hei! Som en god del andre sliter jeg sinnsykt med å få sove om nettene. Og så og si alle jeg kjenner sliter med det samme nå i sommerferien! Kan kanskje skyldes varmen som det sto i VG for en stund siden, men tviler litt på dette...

Klokka blir som oftest 6-7 før jeg kan få litt søvn og dette gjentar seg neste dag selv om jeg står opp tidlig og går rundt trøtt hele dagen :hrm: Noen som har gode tips for og sovne lettere?

Mvh Haddock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som meg, løp 5 km kl 1 om natten ... nå er klokken riktignok 2, men - aldri for seint for en jogge/løpetur :roll:

(hvis du er heldig, blir du sliten, får deg litt frisk luft og sovener kanskje litt raskere)

forresten det varme griene (har ikke lest det noe sted enda) men - det må nesten bare stemme. Ligger for det meste uten dyne, bare puten. Sover bedre om sommeren da :thumbup:

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Har brukt joggetur teknikken en stund, iallefall i eksamenstidene. Det blir ofte mye stillesitting, mye hjerneaktivitet og lite fysisk aktivitet. Det hjelper å slite seg skikkelig ut, ta en dusj og drikke mye vann. Foretrekker å jogge noen timer før jeg planlegger å sovne ellers er jeg for våken pga jogginga.

Nå som det ikke er studier og jeg har full sommer og ingen jobb foretrekker jeg å sitte på brygga med kompiser og røyke en joint eller tre. Sovner lett når jeg kommer hjem, bare å sette på noe musikk og sovne mykt inn.

... da setter jeg på Pink Floyd jeg, så får vi se om det funker! God natt og lykke til!

Lenke til kommentar

ta deg et super varmt bad.. ligg der 20-30 min, når du da reiser deg så føler du deg helt kake i kroppen. tørk deg fort å legg deg. Om du ikke sovner så er det hvertfall jævlig digg

dusj funker å.. snakker om nesten brenne deg tempraturer.. gjør det varmere og varmere til du ikke klarer mer. da er kroppen passe daff når du køyer

Lenke til kommentar
Har samme problemet.

Fant ut at å ta en dusj før man legger seg og sette på noe litt 'rolig' på tv som man bare gløser litt på fungerer fint.

Det kan godt være grunnen ja! Brukte alltid å dusje før jeg la meg før, men slutta med det i ferien, tar det om morgenen i stedet. Kanskje det har en sammenheng ja! Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...