Gå til innhold

6600GT vs 9800Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den VELDIG store forskjellen på de to kortene er at geforce 6600GT bruker shader 3.0 mens 9800pro bruker shader 1.4 som gjør at du faktisk ikke kan få like god grafikk som geforce 6600GT. Når du skrur på full grafikk i bf2 med 9800pro får du faktsik langt i fra full grafikk, fordi du trenger shader 3.0 for å få full grafikk. Derfor er det at 9800pro får nesten like god score som 6600GT, fordi 6600GT faktisk må slite mer fordi den viser en høyere grafikk. En stor ulempe med shader 1.4 er at du snart ikke kan bruke kortet mer på de nyeste spillene. Ta bf2 eks, den krever minimum shader 1.4 for å kjøre i det heletatt. Shader 1.4 er faktisk en veldig gammel teknologi. tilogmed ati radeon 8500 har shader 1.4

 

Du får altså mye bedre grafikk på 6600GT en 9800pro. Har sammenlignet radeon 9000 (shader 1,4 den også) og 6600GT. Forskellen ble helt enorm. På battlefield vietnam kunne jeg se noen skurrete bolter på hjulene til tanks men på 6600GT ble de helt runde og skarpheten ble enormt mye bedre.

 

Tror ikke du kan få noe mer en minimum på teksturene på bf2 med shader 1.4. Altså er 9800pro MYE dårligere en 6600GT selv om de får nogenlunde resultater i 3dmark 03. 3dmark 03 er ikke en godt program for å teste skjermkort ytelse siden 20% av poengene er prosessoren sin skyld!

 

Hvis du vil ha noe skikkelig så kjøper du deg 6800GT som har 16 pipelines. Et 6800GT yter mange ganger bedre en to 6600GT i SLI!!

 

image018.gif

post-23-1122211016_thumb.jpg

Endret av andrull
Lenke til kommentar
jeg har 6600gt kortet

 

yter bra i de fleste spill men de helt nyeste spilla som BF2 har den problemer

 

 

så jeg bytter snart tenker jeg

Her er det nok minne du har problemer med, ikke grafikkortet. BF2 krever mye minne, helst 2GB.

Helst 2 GB? Det kan ikke stemme helt. Tror ikke du trenger så mye.

 

Jeg har 6600 GT og AMD xp3200. Når jeg kjøpte meg BF2 hadde jeg 512 MB RAM, dette gikk ikke akkurat kjempebra. Nå sitter jeg med 1024 MB RAM og BF2 går veldig fint og glatt. (PC ble også generelt sett raskere i startup, multitasking osv. Anbefaler alle å kjøpe seg mer RAM om de har 512 MB eller mindre. Det er rett og slett litt lite i dag)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Hmm tokk vist feil anngående at 9800pro hadde 1.4 shaders (trodde jeg hadde lest det et eller annet sted). 1024 mb ram anbefales på det sterkere!!! Det er billig å oppgradere rammen + at du får en god del ytelseforbedring. Husk at 512 mb er et minimumskrav til bf2. Alt over 1024 mb ram er bare tull. Det er ikke noe som krever særlig mer enn 1024 mb ram! Hvis du da ikke skal se to filmer bf2 og høreer på musikk sammtidig :whistle:

 

6800GT er et knallkjøp! Har netsen alt av ny teknologi og det er en utrolig mange som har den! Den har ganske god ytelse/pris. faktsik så bra at den noenganger slår to 6600GT i SLI! :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har 6600gt kortet

 

yter bra i de fleste spill men de helt nyeste spilla som BF2 har den problemer

 

 

så jeg bytter snart tenker jeg

Her er det nok minne du har problemer med, ikke grafikkortet. BF2 krever mye minne, helst 2GB.

Helst 2 GB? Det kan ikke stemme helt. Tror ikke du trenger så mye.

 

Jeg har 6600 GT og AMD xp3200. Når jeg kjøpte meg BF2 hadde jeg 512 MB RAM, dette gikk ikke akkurat kjempebra. Nå sitter jeg med 1024 MB RAM og BF2 går veldig fint og glatt. (PC ble også generelt sett raskere i startup, multitasking osv. Anbefaler alle å kjøpe seg mer RAM om de har 512 MB eller mindre. Det er rett og slett litt lite i dag)

Les denne tråden:

Tråd om minne i BF2

Lenke til kommentar
jeg har 6600gt kortet

 

yter bra i de fleste spill men de helt nyeste spilla som BF2 har den problemer

 

 

så jeg bytter snart tenker jeg

Her er det nok minne du har problemer med, ikke grafikkortet. BF2 krever mye minne, helst 2GB.

Helst 2 GB? Det kan ikke stemme helt. Tror ikke du trenger så mye.

 

Jeg har 6600 GT og AMD xp3200. Når jeg kjøpte meg BF2 hadde jeg 512 MB RAM, dette gikk ikke akkurat kjempebra. Nå sitter jeg med 1024 MB RAM og BF2 går veldig fint og glatt. (PC ble også generelt sett raskere i startup, multitasking osv. Anbefaler alle å kjøpe seg mer RAM om de har 512 MB eller mindre. Det er rett og slett litt lite i dag)

Les denne tråden:

Tråd om minne i BF2

jeg har 1gig med ram,,,

Lenke til kommentar

Hvis det virkelig trenger så mye RAM så beviser jo det bare enda mer hvor tullete utviklerne er på mange felt. Drøss av skjermkort som ikke er støttet f.eks.

 

Hele BF2 begynner egentlig å irritere meg litt, kommer online til den dårligste serverbrowsern jeg noen gang har sett og det faktum at spillet egentlig bare er en piffet opp versjon av BF1942 gjør det ikke bedre.

 

Vel vel, skal ikke klage mer om dette nå, tråden handler jo om noe helt annet.

 

------

 

6600 GT er bedre, men det er altså ikke verdt å gå fra 9800 Pro hvis man har det :)

Lenke til kommentar

Altså hvis du har bsolut har lyst til å kjøre bf2 på full grafikk så må du jo selvfølgelig ha et godt skjermkort, og da kan joresten av pcen være elendig. Rammen må jo også være i topsiktet akkuurat som skjermkortet. Har du på lavere grafikk så krever det ikke så mye ram. Skru ned lightning og antialasing så går det mye bedre! Ser ikke mye forskjell på high på lightnig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...