Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wlan antenne i bilen til wmp54g

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt eter en antenne, som paser på et linksys wmp54g pci kort. pcen står i bilen og må ha en antenne som forbedrer singnalene vesentlig, i forhold til orginal antena.

Antenna bør ha 360 graders dekning, er åpen for alt av forslag ideer, hjemelagd,kjøpeantene biligst mulig sef.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på det... En magnetfot eller fast montert antenne til GSM 900/1800 burde kunne modifiseres. Frekvensen er lavere og det betyr at antenna er litt for lang. Er den 1/4 bølge i 900 mHz er den 1/8 bølge i 1800. Om du ser deg rundt i trådene om biquad antenner finner du regneformler for å regne ut lengden.

En annen løsning er å klippe den ned mens du måler signalstyrke. Når signalet blir dårligere etter først å ha blitt bedre er du under optimal lengde. pisker til disse antennene koster ikke allverden på feks Biltema. En pisk eller 2 kan lett ofres for tuning.

Enten må det settes på en ny plugg på kabelen eller så må du forsøke å finne en passende passende overgang fra FME kontakt. (Finnes på Elfa).

Edit:

Husk at kabelen må være så kort som mulig..

Endret av aron
Lenke til kommentar

Ok da tester jeg bil tema mobil antene, så får vi se om de blir gode forhold med den, er åpen for flere forslag synspunkter og ideer

Takk aron for forslaget dit håper de blir bra, kryser fingrene :thumbup:

Endret av munn
Lenke til kommentar

Handla mobil antene kabel og fot til antena på biltema i dag. loddet kablen på den "gammle" kontakten til orginal antena men de var elendig singnal dårligere en orginal antena var så vit jeg kunne se nettverke en gang inni melom.

brukte vanlig mobil antene fra biltema med vanlig mobil antene kabel ca 2,5m er de for lang kabbel?

Hvor viktig er de at antena har riktig lengde?? er de slik at Hvis den er 1cm for lang får en ikke inn noe netverk?

Takker for all hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...