pcp160 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Bob Ibsen Skrevet 24/07/2005 : 13:52 Hmmm, det vil jeg tolke som at den nyeste utgaven av Nibitor er blitt utbedret på dette området. Jeg ville ikke ha eksperimentert for mye med dette, da det kan virke som om din BIOS og Nibitor ikke er helt "på kanal"... Hmm, nei kanskje ikke. Jeg tør ikke mene for mye om det, men satte den nå i alle fall til 1,4V og kjører nå stabilt på 461, uten nevneverdig temperaturøkning (vann), så er svært så fornøyd jeg. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Regner med du har MSI kort da Menne, hvordan modifiserte du biosen? 1. flasha du kun ny original bios 2. modifiserte du bios med v1.4 og default clock 3. modifiserte du bios med v1.4 og høyere clock MSI ja, står i sig Har prøvd både original bios med uendret clock og modifisert clock, samt 1.3v og 1.4v. Bruker nå rev 2 med 1.4v 400/1100 default, så klokker jeg videre til 420/1120 i win. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hmm, nei kanskje ikke. Jeg tør ikke mene for mye om det, men satte den nå i alle fall til 1,4V og kjører nå stabilt på 461, uten nevneverdig temperaturøkning (vann), så er svært så fornøyd jeg. Så lenge temperaturene er trygge, er det vel bare å kjøre på 460 MHz er jo ikke så ille... Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 For man opp volten dersom man bare bruker en "ultra" bios fra samme produsent? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 For man opp volten dersom man bare bruker en "ultra" bios fra samme produsent? Mener du å bare flashe BIOSen direkte inn på et annet kort, uten å redigere den først? Ultra ser ut til å kjøre på 1,4v standard (som Nibitor 2.3 tolker det), og denne innstillingen vil "følge med" om du flasher over i et annet kort. Men jeg anbefaler deg å editere BIOS isteden. Hvis du har et GT-kort vil dessuten en Ultra-BIOS gi slakkere minnetiminger. Om du har et 6800LE/NU anbefaler jeg ihvertfall ikke å flashe inn en Ultra-BIOS. Generelt: Jeg har nå sett igjennom endel BIOSer i Nibitor 2.3, og kan bekrefte at det er skjedd endel endringer. I ene Ultra-BIOSen var 2D og 3D separate verdier, på 1,4 volt hver. I en annen Ultra-BIOS var det bare 3D som kunne justeres. I en 6800LE-BIOS var 3D på 1,1 volt, som før. Så ettersom 1,4 volt er standard på Ultra, burde denne verdien være trygg, så lenge man har grei kjøling. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Utførte Bios vmod for ca 7 - 8 mnder siden. Økte til 1.4v på mitt POV 6800 GT kort. Økte fra 400 1100 til 450 1200 (bench) 435 1180 vanlig. Systemet er vannkjølt. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) For man opp volten dersom man bare bruker en "ultra" bios fra samme produsent? Mener du å bare flashe BIOSen direkte inn på et annet kort, uten å redigere den først? Ultra ser ut til å kjøre på 1,4v standard (som Nibitor 2.3 tolker det), og denne innstillingen vil "følge med" om du flasher over i et annet kort. Men jeg anbefaler deg å editere BIOS isteden. Hvis du har et GT-kort vil dessuten en Ultra-BIOS gi slakkere minnetiminger. Om du har et 6800LE/NU anbefaler jeg ihvertfall ikke å flashe inn en Ultra-BIOS. Generelt: Jeg har nå sett igjennom endel BIOSer i Nibitor 2.3, og kan bekrefte at det er skjedd endel endringer. I ene Ultra-BIOSen var 2D og 3D separate verdier, på 1,4 volt hver. I en annen Ultra-BIOS var det bare 3D som kunne justeres. I en 6800LE-BIOS var 3D på 1,1 volt, som før. Så ettersom 1,4 volt er standard på Ultra, burde denne verdien være trygg, så lenge man har grei kjøling. Men alt i alt vil det bli bedre å editere biosen slik at man får strammere minne timings? Tenker på at dersom en da flasher med en Ultra bios så vil man ikke få like stramme timings, men da burde man også kunne overklokke minnet enda mer. Har forøvrig et MSI NX6800GT Endret 25. juli 2005 av Zipman Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Men alt i alt vil det bli bedre å editere biosen slik at man får strammere minne timings? Tenker på at dersom en da flasher med en Ultra bios så vil man ikke få like stramme timings, men da burde man også kunne overklokke minnet enda mer. Har forøvrig et MSI NX6800GT Det å editere minnetimingene på VGA-BIOSer, er noe temmelig avansert og risikabelt. Kanskje du klarer å få ørlitegrann bedre ytelse, men det vil jo være temmelig håpløst å eksperimentere med dette, da timingene er "innprentet" i BIOS. Slakke Ultra-timings vil nok gjøre minnet mer overklokkingsvennlig, men om man strammer timingene eller øker klokkefrekvensen gir vel noenlunde samme resultat. På disse kortene er GPU-klokken uansett mye viktigere enn minneklokken. Men ok, siden du har et GT, kan du greit flashe inn en Ultra-BIOS - du vet jo allerede at alle pipelines/shadere er intakte. Men BIOS-editering er altså hva jeg ville ha foretrukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå