Heineoen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei! Jeg har en Athlon Xp2800+ Barton og har bestlit meg en Athlon 64 3200+ Venice. Er det noen stor forskjell i 32bits aplikasjoner? Eller er en Xp 3000+ like kraftig som en 64 3000+? Mvh. Heineoen Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Eller er en Xp 3000+ like kraftig som en 64 3000+? XP3200 er en god del dårligere enn AMD 64 2800+, for å si det den andre veien. Du vil nok merke en del forskjell i de fleste program og spill. Audio og video koding er områder hvor XP er så å si like bra, mens feks ved jobbing med Zip og RAR filer kan oppleve nær dobbelt ytelse. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Spill også, mye kraftigere og fler instruksjoner (SSE3 f.eks). Ikke bare pga selve cpu'en men også arkitekturen rundt. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Xp er litt bra i spill de, men ingen kan vel si annet enn at AMD 64 er best på det, kan sikkert bli forholdsvis store forskjeller i noen spill. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Ser at Venice støtter SSE 3 men ikke Winchester. Er Venice nyere da? Hva er egentlig denne teknologien og hva gjør den for spill? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Venice er nylig sluppet. http://en.wikipedia.org/wiki/SSE3 Den gjør spill som bruker det raskere. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hei Etter det jeg husker av tester som kom like etter at Venice ble lansert, så var SSE3 en av det tingene som ikke imponerte. + at det er bare et fåtall spill som har dette implementert. Så Venice / Winchester forskjellene er ikke store. Noe som kan være en faktor er at Venice er den varmeste av de to. En smule feilpostet. Endret 23. juli 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Før jeg påstod noe sånt så ville jeg ha lest dette: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...-venice_14.html Ps. Også lite troelig at Amd faser ut de gammle cpu'ene hvis de var best! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Flyttes fra hovedkort til cpu-kategorien Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 HeiEtter det jeg husker av tester som kom like etter at Venice ble lansert, så var SSE3 en av det tingene som ikke imponerte. + at det er bare et fåtall spill som har dette implementert. Så Venice / Winchester forskjellene er ikke store. Noe som kan være en faktor er at Venice er den varmeste av de to. En smule feilpostet. venice\san diego er kaldest kanskje... ser jo dette på pcer jeg har vært borti, pluss at det er en ting som vises i alle tester. dessuten er det en haug med mindre forbedringer i venice\SD, som gjør at man bør velge den typen, spesielt siden de koster det samme. butikkene faser ut alle de andre, men man kan allikevel være uheldig og ende opp med en av eldre type.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 På Venice står det BT i modell navnet! Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hei Leste hva de skriver: we failed to see any dramatic performance improvement from SSE3 support this time, however, we still hope for the best SSE3 support will most probably play its part to the advantage of Athlon 64 later, besides, it is not that bad to have something in reserve anyway. Det blir sånn Øystein Sunde "kjekt å ha, du kan sikkert få bruk for det en vakker dag" Rett meg dersom eg tar feil, X-bit lab. testen forteller SSE3 støtten ikke er et salgsargument. Eller hva? edit: den smilien sneik seg med, men vekk vil den ikke. Lat som dere ikke ser den! Endret 23. juli 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Men det er jo mer en det på Venice! Bla. Ny minnekontroller! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Min målinger med synth/sampler/musikk-programmet Reason viste at min nye Athlon64 3400+ (ClawHammer) yter 3 ganger bedre enn min gamle AthlonXP 2000+ Hvor XP stoppet grunnet CPU too slow-meldingen i Reason, hadde 64 ca 30% last. Men dette blir ganske syntetisk, men demonsterer hvor store forskjellene kan være på forskjellige oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå