EDB Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hallo Sitter her med en Celeron 266mhz 384mb sdram og et eller annet shitty skjermkort (AGP). Jeg skal ha inn en hd og en cdrom. Cdrommen har jeg satt som Master og hdn som slave. Den finner cdrommen med en gang, men når den kommer til hdn står den bare å detecter. Jeg har prøvd flere forskjellige hdr, prøvd master, slave og cabel select på alt som finnes. Den vil fortsatt ikke finne hdn. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg er usikker men det var noe med at gamle pc-er ikke takla så store disker, men du uansett skulle finne den i bios husker jeg ikke. Du kan jo se om du finner en bios oppdatering. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Hmmm, mulig det, er snakk om en 120gb hd. Lenke til kommentar
madguy Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Best å plassere hd som master og i enden av kabelen. såpass gammelt hk, så er det store muligheter for at hd'n din er litt for stor (max 37 gig om jeg husker rett). Forsøk å finne en bios oppdatering, hvis ikke, sett hd'n til limited capasity, se om hk/bios finner den da, gjør den det så må du bruke et program fra disk-leverandøren for å utnytte hele diskens størrelse (type DiscWizzard). Good luck Endret 22. juli 2005 av madguy Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 den blir nok for stor, gamle pc'r hvertfall de som brukte w98 støttet bare 37gb maks (mener jeg) Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Tusen takk Satt på 'cap at 32gb' og nå legger den inn xp. Må jeg flashe bios for at jeg skal kunne fjerne den cappen? Lenke til kommentar
madguy Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Er du heldig, så finner du en bios som støtter større disker, men jeg tviler på at du finner en . Hvilken produsent og hvilket hk er det? Siden den holder på å inst. XP, hvilken størrelse ser den disken som? EDIT: dette blir ikke av de raskeste maskinene med den hardware'n. Endret 22. juli 2005 av madguy Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Du kan jo prøve manuelt LBA i BIOS hvis det går an, kan hende du må flashe biosen først.... Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Sjekk etter bios ja, sjansen er der. Fikk kjørt 120 gig disk på ei socket 7 maskin med oppdatert bios. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Kan velge LBA i bios ja, har satt det på. Er en seagate hd, er ikke sikker på hk merke. Blir nok ikke kjempe kjapp nei. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Dette blir jo forsåvidt en bumper. Ved å sette NONE på disken i bios, fant den hele 120gb'n. Jeg fikk også partisjonert den med windows cdn. Men den vil ikke boote. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Kan velge LBA i bios ja, har satt det på.Er en seagate hd, er ikke sikker på hk merke. Blir nok ikke kjempe kjapp nei. Last ned Everest, så får du svar. Link. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hva er det? edit: hvordan kan det hjelpe meg? viser meg jo bare specs Endret 23. juli 2005 av EDB Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Det viser ikke bare specs, men også hva du har i maskinen. Det skal være veldig enkelt å finne ut hvilket hovedkort du har ut i fra dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå