Heineoen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei! Hvis jeg bare oppgraderer hovedkortet i en av pcene mine, vill jeg da merke ytelses forbedringer? Fra KT266 til nF2Ultra400. En ting er jo fra Agp 4x til 8x støtte for skjermkortet mitt. Noe annet? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Å oppgradere hovedkort gir deg opplagt muligheter til merkbart bedre ytelse. Men det spørs hvilke "flaskehalser" du tar med over fra det gamle systemet, CPU, RAM, AGP og HDD. Da trenger vi mer detaljerte spesifikasjoner for å se om det nye hovedkortet krever oppgradering av flere komponenter. Ikke bare hovedkortet, men skjermkortet må også støtte AGP 8x for å gi merkbar forbedring. Er kanskje 5% økning på ytelse å hente fra 4x til 8x. Det er usikkert om du vil merke noe i applikasjoner/ programmer som har små krav til grafikk. Noen krever desto mere prosessorkraft for å kjøre merkbart raskere. Derfor er det ikke enkelt å svare med bare noen få opplysninger på spesifikasjoner og ingen på bruksområdet. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Takk! Athlon Xp 1900+ Palomino Radeon 9600 Agp 8x 512 Pc 2100 ram Samsung 60bg 7200rpm ide Deskstar 30gb 7200rpm ide Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 En annen ytelses forbedring er jo dobel kanals ram! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå