Gå til innhold

kan bootup bildet i XP skiftes?

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg en egen animasjon i oppstarten i stede for den gamle.. Går det ann å skifte denne(med et nytt levende bilde)?

Vanskelig å plesere denne posten... visst dere heller synes den skulle være i "annet om data" så flytt den.. ikke slett den. Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil generelt fraråde bruk av dette. Grunnen er at jeg på min forrige maskin klart merket at maskinen hakket når login screen kom opp. Det skal også sies at det var snakk om 64RAM og P3677MHz på den maskinen, så det er sikkert litt av grunnen. Poenget er at slikt gjør noe med ytelsen og dersom du har nok av ressurser å rutte med så vil det sikkert gå fint. Men etterhvert merket jeg at minst mulig unødvendig fancy-schmancy også gir en fin følelse, så nå er jeg tilbake på "Windows Classic" back-to-roots scheme selv om jeg sitter på 10 ganger bedre maskin enn den gangen.

Lenke til kommentar

For å skifte bootscreen må du navigere til C:WINDOWSsystem32 ta en backup av filen "ntoskrnl.exe", deretter må du finne en ny screen som du liker, ThemeXp er foreslått ovenfor.

Når du har funnet og lastet ned en eller flere som du vil bruke, vil du i den Zippa fila finne en "ntoskrnl.exe", reboot trykk F8 for å boote opp Xp i "safemode".

I "safemode" bytter du ut"ntoskrnl.exe" med den nye, tar en ny vanlig reboot og du er ferdig.

For åbytte ut "logon screen" er det samme fremgangsmåte bare med filen "logonui.exe".

For å lage egne er programmet: Reshacker et godt og enkelt hjelpemiddel, med dette kan du bytte ut bitmap bildene med et av ditt ønske og redigere alt etter dine preferanser.

[ Denne Melding var redigert av: J.E på 2002-08-01 21:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...