Gå til innhold

Er "HP Deskjet 845" skriveren bedre enn "710" ?

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men er den det?

Har en 710C, som er tom for både farge og sort - og nå har komplett tilbud på 845 til 595kr

Med andre ord lønner det seg å kjøpe ny skriver i stedenfor nytt blekk... (det er helt sykt..)

Og hvis den er bedre enn den skriveren jeg allerede har, lønner det jo seg enda mer...

PS! jeg lurer ikke på hvor de selger billig blekk - bare om 845 er bedre enn 710C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 2002-07-31 19:40, GeeZuZz skrev:

Kanskje et dumt spørsmål, men er den det?

Ja, den er bedre.

Har en 710C, som er tom for både farge og sort - og nå har komplett tilbud på 845 til 595kr

Med andre ord lønner det seg å kjøpe ny skriver i stedenfor nytt blekk... (det er helt sykt..)

Dette vil ikke lønne seg, da blekket som følger med er "demonstrasjonsblekk", det vil si: omtrent halvparten så mye blekk. Du får en ny skriver, men dette vil egentlig heller ikke ha så mye å si, da det (iallefall på HP sine skrivere) er skrivehodet som blir slitt og skrivehodet blir byttet ved hvert blekkbytte(sitter i blekkpatronen).

Og hvis den er bedre enn den skriveren jeg allerede har, lønner det jo seg enda mer...

Godt poeng.

Quote:

PS! jeg lurer ikke på hvor de selger billig blekk - bare om 845 er bedre enn 710C.

Det er mulig å kjøpe "refill" på nettet (www.blekkskriveren.no)

Wolverine

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt er 845 er raskere enn 710, men har samme kvalitet.

Du må bytte ut kabelen fra parallell til usb hvis du bytter skriver. HP DJ-845 har bare usb.

Det er bare halvfulle svarte patroner i alle nye HP skrivere (såkalt "light user"). Fargepatronene er også halvfulle, men de kalles ikke for light-user. De fargepatronene som er fulle kalles derimot for "high-capacity". Koster ca 700,- i butikk. De fleste kjøper fulle svarte og halvfulle (vanlige) farge-patroner når de bytter ut.

Husker ikke om 800-serien har høy-kapasitets farge, men vet at 900-serien har det.

På svart slutter de fleste patron-kodene på G når de er halvfulle og A når de er fulle.

På farge pleier det å slutte på D når de er halvfulle og A når de er fulle.

Eksempel:

Standard patroner til mesteparten av 900 serien:

Farge 6578D (19ml) og svart 51645G (21ml)

Fulle patroner:

Farge 6578A (38ml) og svart 51645A (42ml)

Hvis du har råd til 9xx serien så kjøp den. Mye bedre kvalitet på foto. For hovedsaklig tekst pluss litt bilder så er 8xx serien helt OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...