Gå til innhold

Bra bilspill til pc. Noe lignende Grand Turismo!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet at det finnes flere tråder her på forumet der folk spør etter gode bilspill til pc. Grunnen til at jeg starter en egen tråd er at jeg har noen spesielle ønsker.

 

Jeg liker ikke det jeg kaller for "harrye gateracing spill" slik som f.eks underground2 og juiced. Jeg liker heller ikke ultra realistiske bilspill slik som f.eks GTR, selv om jeg vil heller ikke ha spillet alt for arkadeaktig slik som f.eks trackmania. Jeg er ikke noen stor fan av rally spill heller. Med andre ord er jeg svært kresen.

 

Jeg er på utkikk etter ett bilspill til pc som er i samme gate som Grand Turismo. Har også lest omtale her på gamer.no av "forza motorsport." Det så også veldig festlig ut, men er dog kun til xbox. Er det noen som vet om ett slikt spill til pc? Jeg har tenkt å bruke en logitech gamepad til å spille.

 

Takk!

 

EDIT: Denne posten er selvsagt feilpostet. Den burde vært postet her: http://forum.gamer.no/index.php?showforum=189

 

Håper en snill moderator kan flytte den. Er ikke ofte jeg poster feil... :innocent:

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NFSU er dårlig!!!!! Ingen realimse, elendig trimming, eneste det gjør spillet gjør nogenlunde bra er stylingen.

Det er ett typisk "fjortis som digger fast and furious" spill....

Er enig med deg i der.

Tror nok Live FOr Speed S2 er noe for deg, er i tillegg blitt mye enklere å styre bilene nå, pga slicks sladder de ikke så mye. Men du må jo ikke tro at du kan holde 300km\h gjennom en 90 graders sving som i NFSU :p

 

Eller så er jeg også enig med at Flatout er et spill som ligger akkurat på grensen , passe realisme, passe arkade, slik som Grand Turismo også er...

Lenke til kommentar
NFSU er dårlig!!!!! Ingen realimse, elendig trimming, eneste det gjør spillet gjør nogenlunde bra er stylingen.

Det er ett typisk "fjortis som digger fast and furious" spill....

Er enig med deg i der.

Tror nok Live FOr Speed S2 er noe for deg, er i tillegg blitt mye enklere å styre bilene nå, pga slicks sladder de ikke så mye. Men du må jo ikke tro at du kan holde 300km\h gjennom en 90 graders sving som i NFSU :p

 

Eller så er jeg også enig med at Flatout er et spill som ligger akkurat på grensen , passe realisme, passe arkade, slik som Grand Turismo også er...

Enig med du.

 

 

Ellsers spiller jeg heller Flat Out enn GT4 for å si det sånn. Blæh.

Lenke til kommentar
NFSU er dårlig!!!!! Ingen realimse, elendig trimming, eneste det gjør spillet gjør nogenlunde bra er stylingen.

Det er ett typisk "fjortis som digger fast and furious" spill....

Er enig med deg i der.

Tror nok Live FOr Speed S2 er noe for deg, er i tillegg blitt mye enklere å styre bilene nå, pga slicks sladder de ikke så mye. Men du må jo ikke tro at du kan holde 300km\h gjennom en 90 graders sving som i NFSU :p

 

Eller så er jeg også enig med at Flatout er et spill som ligger akkurat på grensen , passe realisme, passe arkade, slik som Grand Turismo også er...

har ikke prøvd LFS så kan ikke uttale meg der

Lenke til kommentar
Hei!

 

Vet at det finnes flere tråder her på forumet der folk spør etter gode bilspill til pc. Grunnen til at jeg starter en egen tråd er at jeg har noen spesielle ønsker.

 

Jeg liker ikke det jeg kaller for "harrye gateracing spill" slik som f.eks underground2 og juiced. Jeg liker heller ikke ultra realistiske bilspill slik som f.eks GTR, selv om jeg vil heller ikke ha spillet alt for arkadeaktig slik som f.eks trackmania. Jeg er ikke noen stor fan av rally spill heller. Med andre ord er jeg svært kresen.

 

Jeg er på utkikk etter ett bilspill til pc som er i samme gate som Grand Turismo. Har også lest omtale her på gamer.no av "forza motorsport." Det så også veldig festlig ut, men er dog kun til xbox. Er det noen som vet om ett slikt spill til pc? Jeg har tenkt å bruke en logitech gamepad til å spille.

 

Takk!

 

EDIT: Denne posten er selvsagt feilpostet. Den burde vært postet her: http://forum.gamer.no/index.php?showforum=189

 

Håper en snill moderator kan flytte den. Er ikke ofte jeg poster feil... :innocent:

Du sier mye om hva du ikke vil ha, hva med å heller si litt mer om hva du vil ha?

 

Hva likte du med grand turismo?

 

Forsåvidt koster ikke en xbox så mye da, har du sett på f.eks. qxl om noen selger xbox med forza?

Lenke til kommentar

Takk for mange svar. Slik jeg har forstått det er live for speed ganske så like realistisk som GTR er. Med andre ord litt for realistisk for min smak. Har riktignok ikke prøvd live for speed. Så kan hende jeg tar feil?

 

Er vanskelig å si nøyaktig hva jeg liker med Gran Turismo, men det er vell den fine balansen mellom arkade kjøring og simulator. Mange fine biler å velge mellom + at man kan fikse på bilene. Dette uten at det blir for "harry" slik jeg mener NFS Underground serien er. Flatout har jeg, men liker det ikke så veldig godt.

 

Ingen andre gode bilspill på pc`?`

 

EDIT: Det blir overhodet ikke aktuellt å kjøpe en xbox.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

http://gamer.no/art.php?articleId=17753

 

Juiced?Det er faktisk et gatespill, men kan jo være verdt et forsøk! Har ikke prøvd det, det skal jo være et mer realistisk spill en NFSU.

Juiced er faktisk et av få gatebilspill hvor du faktisk kjører bil, ikke flyr.

Og du har klasse racing, med en gang du får en bil med 201 hk så kommer du opp i neste klasse. Men da er du dårligeste i den klassen. I NFSU følger bare de andre bilene din bils ytelse og slikt. Det er jo kjekkere når du kan legge inn litt taktikk, dvs. ha en topptrimmet bil som er råest i sin klasse til du får råd til en god bil til neste klasse.

 

Smak og behag

Lenke til kommentar

LIRS: Hjelper pent lite å liste opp en hel rekke spill jeg allerede har sagt jeg ikke vil ha. Som f.eks GTR og en hel rekke rallyspill. Midtown madness er nok laaaangt unna det jeg spørr etter det også.

 

Har sett på Juiced, men syns det var litt langt unna det jeg er på leting etter. Kanskje jeg tester det hvis jeg ikke finner noe annet. Er nok beste alternativet så langt.

 

World Racing 2 så jo ganske tøft ut. Likte i hvertfall det jeg har sett av det så langt.

Lenke til kommentar
qweac Skrevet 23/07/2005 : 19:53

  Takk for mange svar. Slik jeg har forstått det er live for speed ganske så like realistisk som GTR er. Med andre ord litt for realistisk for min smak. Har riktignok ikke prøvd live for speed. Så kan hende jeg tar feil?

Nja, jeg har nettopp anskaffet meg LFS S2, og jeg kan enda ikke sette fingeren på noe som umiddelbart tilsier at det er mindre realistisk enn GTR (bortsett fra lyden..) så det er i og for seg sant.

Men lærekurven i LFS2 er dog ganske så anderledes vil jeg si. Her kan man sette seg inn i en lavere klasse bil og kjøre ganske greie runder, så fort man har en viss formening om hvor veien går. Jeg har vel ca 2000 runder med F550 Maranello i GTR, og fortsatt sliter jeg med og få "grønne" tider på Simbin benchen, og kjører stadig vekk ut...

Jeg elsker simulatorer, så jeg vil ha det slik, men tror likevel folk flest vil kunne ha mye morro med LFS2 selv om man ikke er hardcore simracer, hvis målet er og kjøre bil og ha det gøy, heller enn og vinne løp på PRO vanskelighetsgrad.

 

Har du forresten prøvd GTR med NGT biler med all hjelp på? Det kan da ikke sies å være så vanskelig. Jeg har en 5 åring her som finner det morsomt, selv om rundetidene hans ikke er målbare (He he, han liker ikke å kjøre samme vei hele tiden... :p )

 

Testet forresten en demo av noe som liknet litt på Flat Out kan man vel si, men som så og kjentes litt bedre ut. Det het CRC (Cross Racing Championchip tror jeg det står for) som var relativt arcade uten og bli helt usannsynelig. Er både asfalt og cross, men der tror jeg kanskje ikke man har helt den typen biler du er på jakt etter. (Har faktisk aldri prøvd Grand turissimo som jo er målestokken din, men det er vel mest gatebiler?)

 

Uansett, det finnes jo mange demoer man kan laste ned og teste, smaken er som baken, så det er vel det du burde satse på. Hvis det ikke er baneracing du vil ha, altså mer som NFSU, like enkel by/landeveikjøring, men uten all jalla'n er det vel faktisk desverre ikke så veldig mye og velge på til pc.

 

Syns uansett du bør gi LFS2 en sjangs, så fremt vi snakker om å kjøre med ratt og pedaler vel og merke. Hvis du ikke har det, skjønner jeg at alt som ikke er veldig arcade ikke er interessant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...