Gå til innhold

Hva tengs på mobilen?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tenkt på å kjøpe en NY mobiltelefon.

Og ny i den forstand at den lukter plastikk og er innepakket i eske. Ja, ny fra fabrikken.

Men, hva er det som egentlig trengs på mobilene man kjøper idag?

Det finnes jo sååå mye rart man kan få på dingsebomsene.

Ikke at jeg kan navna på alle tingene, men her er noe:

Mp3spiller, JAVA, WAP, Blåtann, Infrarød.

Ja, dette er noe av det du kan få.

Men, trengs det egentlig?

Det jeg er ute etter er en helt rimelig mobil, med mulighet for utrolig høyt volum på vekkerklokka. Kanskje noe system sånn at jeg kan legge inn forskjellige programmer og sånt også?

Egentlig så har jeg ingen huleste aning på mobiltelefoner. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, de funksjonene som det finnes tusentall i, er de i heletatt brukbare?

Vel det er vel brukbare, men det kommer an på hvem som er bruker.

La oss si en forretningsmann, han trenger iallefall ikke en n-gage telefon som er en spilltelefon, men heller en pda lignende telefon hvor personen kunne holde orden på sine avtaler og slikt. Alle mobiler kan brukes til dette formålet, men PDA egner seg best=)

Litt vanskelig for oss å vite om Radio, Mp3spiller, Kamera er noe du har bruk for.

Så du må nok fortelle oss litt om deg og dine behov når det gjelder mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt hva DU skal bruke telefonen til :)

For meg er radio, mp3-spiller og bluetooth et must på fremtidige telefoner fordi jeg har blitt vant til å bruke det (radio/mp3 hører jeg på når jeg er ute og bluetooth bruker jeg til å synce/overføre filer og til å fjernstyre musikkavspilleren på PC'en min).

Lenke til kommentar
La oss si en forretningsmann, han trenger iallefall ikke en n-gage telefon som er en spilltelefon, men heller en pda lignende telefon hvor personen kunne holde orden på sine avtaler og slikt. Alle mobiler kan brukes til dette formålet, men PDA egner seg best=)

Bare for å spikke noen fliser utpå natten, så kjører faktisk N-Gage-telefonene Symbian, et av de mer avanserte operativsystemene for mobiltelefoner i dag, det samme som er i Nokias, og enkelte andres, profftelefoner (eks. Siemens SX1, Nokia 6600 (funksjonsmessig kan disse ennå konkurrere med de nyere telefonene på markedet, på tross av alderen sin), 6630 og Panasonic X700). Dette gir den, på tross av å være en spilltelefon, veldig omfattende adresse- og avtalelister. Andre fordeler med Symbian-telefoner er all programvaren som fins til dem, som gjerne er bedre enn den som er tilgjengelig for vanlige mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...