janhaakon Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg leste i ett engelsk PCWorld blad da jeg satt i København og ventet på ett fly. Der stod det at skal man bygge en maskin med PCI-Express grafikkort MÅ man ha en strømforskyning med PCIe-strømkontakt/6-pin Stemmer dettan? Jeg skal nemlig bygge min første maskin i nærmere fremtid og lurer på om jeg driter skikkelig på draget dersom jeg ikke har PCIe-kontakt på PSU'en min. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Du trenger kun PCIe kontakt viss skjermkortet krever det. Og det skal finnes adaptere. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Det er klart det fins adaptere. PcWorld blader , og andre ulike blader har jeg følelse av at dem er sånn som skriver men skjønner ikke bæret folk... hehe Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 men åssen vet jeg om skjermkortet mitt krever PCIe-strøm kontakt? Når jeg står med hele stasen i hendene og skrur? Det står jo ikke så mye info om slikt på beskrivelsen av skjermkortene... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg bruker en PCIe skjermkort.. men den krever ikke noe strøm kontakt.!! Ikke alle PICe som krever det.. Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 nemlig! Men åssen finner jeg det ut? bare ta en råsjans? Tenkte på å kjøpe enten Radeon x700 Pro eller 6600GT kort Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er vel bare bad-ass kortene av type X800/850 og 6800GT/Ultra som har bruk for egen plugg. Dette er fordi disse kortene drar mer enn de 75Wattene som PCIe standarden er i stand til å levere. AGP porten greier ikke å levere nok strøm til skjermkort av type 6600GT heller, og derfor trenger de en molexkontakt i tillegg. Kan nok si ganske sikkert at du ikke trenger PCIe-strømplugg på et X700 eller 6600GT. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det følgte med ein sånn sak med mitt 6800GT. Med den treng ein ikkje PSU'en ha PCIe straumkontakt. Med ein sånn sak meiner eg ein sånn molex sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå