Øsse Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg er litt bekymret om temp'en på min T-bird 1400Mhz. Men skaper ingen problemer men den virker litt merkelig høy. Kjøleribbe: http://www.globalwinusa.com/products/wbk68.html Vifte: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2G (og funnel) Tempen kan komme opp i 63,5 grader med load. Ellers har jeg en kabinett vifte. Kabinettet er et In-Win S500 Tempen er helt lik nå som med den orginale viften. Har prøvd å teipe igjen hullet mellom ribben og funnel slik at viften bare trekker luft fra kjøleribben. Ingen endring i temp. Komplett folket i Bergen sa at mitt mobo kan vise opptil 10 grader feil (ASUS A7A266) Kan noen hjelpe meg ? Hvordan kan jeg senke tempen? Kabinettviften er betydelig svakere en viften på CPUen. Jeg vet ikke hvor kraftig den er. Kanskje jeg burde bytte de to viftene? Jeg vet at en T-bird er et varmeverk av de sjeldne. [ Denne Melding var redigert av: øsse87 på 2002-07-31 19:17 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Lurer du på om kraftigere kabinettvifte vil hjelpe på, kan du kjøre med åpent kabinett noen timer og se hva cpu-temperaturen blir da. Jeg ville gitt blaffen i temperaturen så lenge maskina er stabil. 62 grader er ikke _så_ varmt :razz: Sjekk på http://www.asus.com.tw/inside/Techref/thoroughbred.htm om hovedkortet ditt kan bruke xp-prosessor. Hvis du har for høy varme kan prosessoren vare kortere enn de ti åra den er lagd for å lage :razz: Hvis den ryker om noen år koster en xp-prosessor sikkert to hundre kroner. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-07-31 19:37 ] Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Tempen skaper ingen problemer. Jeg bare lurte :razz: Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har du prøvd å bruke kjølepasta? Det hjelper en god del, jeg fikk tempen på min CPU til å gå ned ca 20 grader med litt Artic Silver 3. Har samme prosessor som deg forresten [ Denne Melding var redigert av: SweeeTMaN på 2002-07-31 20:25 ] Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Wow! 20 grader? Det kaller jeg kjølepastan sin! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 20 grader, du må ha fått en super versjon av AS3 :wink: Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hehe Jepp Uten kjølepasta var tempen rundt 70 grader, med kjølepasta er den rundt 50. Tror fortsatt at det er lurt å legge inn noen kabinett vifter da. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Arctic Silver er bra. Jeg senket min AMD T-bird fra 68 grader idle til 52 grader idle med bytte fra original termal pad til AS2... Andre ting som hjelper mot varme? Nja, kabinettemperaturen bør være under 30 grader. Vcore i bios kan senkes et par hakk så lenge maskinen er stabil... Som sagt måler mange hovedkort feil temperatur. EPoX-kortet mitt viser f.eks. altfor lite... 63 grader load er ingen krise. Kanskje den egentlig bare er 53!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå