Gå til innhold

vannsøl i maskina


Anbefalte innlegg

hei, jeg kom ut for å søle en del vann i maskina (90% vann 10% frostveske) da jeg monterte opp vannkjølinga mi. :sad:

hvor lang tid tar det før en slik blanding fordamper fullstendig i vanlig romtemperatur (har mistanke om at det kom en del under kjøleribbene på skjermkortet mitt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det ikke som vann i PCen er så farlig.

Jeg glemte en gang å pluggge inn strømmen til pumpen (har rele nå). Effekten vistes etter 4t CS spilling.

Graffikkortet begynte å tulle og maskina ville til slutt ikke boote Windows.

Satte i pumpa og så føk det vann ut av CPU blokka da slangene var smeltet. For en del ned på skjermkortet og jeg brukte 5sek på å få slått av alt.

 

Jeg tørket det av med papir og bootet opp, alt virket. Så det er ikke verre...

 

 

Så bare tørk av, grundig, og boot opp.

Lenke til kommentar

Har du et tørkeskap i huset ditt(et sånn skap som morra di putta de våte klærne dine og skrudde på en bryter for å få varme inn i skapet sånn at de våte klærne dine ble tørre når du hadde vert ute som 6 åring og hatt snøballkrig med storebroren din)? I såfall kunne du jo putta pcen inni der i et døgn eller to, det ville nok hjulpet litt.

 

Du har ikke svart på en stund nå, kunne du ikke gi oss litt tilbakemeldinger på hva du har prøvd og hvordan det går da?

Lenke til kommentar

Det du faktisk bør gjøre, er å skylle kortet godt under lunkent vann, for å fjerne rester av frostvæske. Det bli ofte liggende igjen rester av denne etter at vannet har fordampet, så en skylling er å anbefale!

Har du tilgang på trykkluft (på boks) så bruk denne først, og tørk så kortet forsiktig med en hårføhner.

Da er mulighetene for problemer i stor grad eliminert.

Det kan godt gå bra uten å gjøre dette, men det blir omtrent som i Lotto; Det er alltid noen som vinner, men langt de fleste taper....

Lenke til kommentar

Nå tvinger det seg frem et spørsmål i hodet mitt..hvorfor er det blandet frostvæske i dette kjølevannet?? Hva skal det være godt for?

 

Jeg har absolutt ingen peiling på vannkjøling annet enn at jeg ikke vil ha alger inni maskinen min som på et tidspunkt inn i fremtiden har vokst seg så store at de tar over maskinen og vi får en biologisk AI som tar over verden.

Men frostvæske? Det hører da hjemme i bilen..og lager sånn rar søt lukt hvis det lekker inn i kabinen. For det gjorde det på pappa sin gamle Sunbeam.

kan noen svare?

 

_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-31 23:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...