xthal Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hei, jeg kom ut for å søle en del vann i maskina (90% vann 10% frostveske) da jeg monterte opp vannkjølinga mi. :sad: hvor lang tid tar det før en slik blanding fordamper fullstendig i vanlig romtemperatur (har mistanke om at det kom en del under kjøleribbene på skjermkortet mitt). Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Når du sier "en del", er det ikke så lett å si, men i løpet av en uke i vanlig romptemperatur og med god lufting (ingen innestenkt luft) så burde vel vannet ha fordampet. frostvesken vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 har ristet av det jeg har kunnet da... ser tørt ut men jeg vet ikke... men du kødder vel når du sier en uke?? tippa/håpa på en 2-3 timer selv da menne... :razz: Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg ventet 3 dager før jeg startet min pc. Da funket den bra. Men jeg hadde en vifte som blåset inn i kabinettet alle tre dagene Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det som inzi@ne skrev var ganske smart, sett en bordvifte til å blåse inn i kabinettet, så tørker det fortere. Lenke til kommentar
erl Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 For meg virker det ikke som vann i PCen er så farlig. Jeg glemte en gang å pluggge inn strømmen til pumpen (har rele nå). Effekten vistes etter 4t CS spilling. Graffikkortet begynte å tulle og maskina ville til slutt ikke boote Windows. Satte i pumpa og så føk det vann ut av CPU blokka da slangene var smeltet. For en del ned på skjermkortet og jeg brukte 5sek på å få slått av alt. Jeg tørket det av med papir og bootet opp, alt virket. Så det er ikke verre... Så bare tørk av, grundig, og boot opp. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 spørs hvor redd man er for maskinen sikkert... :wink: bare sett opp all den gamle luftkjølinga di foran kabinettet da! :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Putt hele stasen inn i tørketrommern så blir det nok tørt. :razz: Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har du et tørkeskap i huset ditt(et sånn skap som morra di putta de våte klærne dine og skrudde på en bryter for å få varme inn i skapet sånn at de våte klærne dine ble tørre når du hadde vert ute som 6 åring og hatt snøballkrig med storebroren din)? I såfall kunne du jo putta pcen inni der i et døgn eller to, det ville nok hjulpet litt. Du har ikke svart på en stund nå, kunne du ikke gi oss litt tilbakemeldinger på hva du har prøvd og hvordan det går da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det du faktisk bør gjøre, er å skylle kortet godt under lunkent vann, for å fjerne rester av frostvæske. Det bli ofte liggende igjen rester av denne etter at vannet har fordampet, så en skylling er å anbefale! Har du tilgang på trykkluft (på boks) så bruk denne først, og tørk så kortet forsiktig med en hårføhner. Da er mulighetene for problemer i stor grad eliminert. Det kan godt gå bra uten å gjøre dette, men det blir omtrent som i Lotto; Det er alltid noen som vinner, men langt de fleste taper.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Nå tvinger det seg frem et spørsmål i hodet mitt..hvorfor er det blandet frostvæske i dette kjølevannet?? Hva skal det være godt for? Jeg har absolutt ingen peiling på vannkjøling annet enn at jeg ikke vil ha alger inni maskinen min som på et tidspunkt inn i fremtiden har vokst seg så store at de tar over maskinen og vi får en biologisk AI som tar over verden. Men frostvæske? Det hører da hjemme i bilen..og lager sånn rar søt lukt hvis det lekker inn i kabinen. For det gjorde det på pappa sin gamle Sunbeam. kan noen svare? _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-31 23:47 ] Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det er da en "hun". :???: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Frostvæske forhindrer algevekst, og bidrar også til å eliminere galvaniske tæringer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Takk, da får jeg sove i natt også. *bukker* Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-08-01 00:02, Bitex skrev:Takk, da får jeg sove i natt også. *bukker* Håper ikke du for mareritt hvis jeg forteller den søte lukten faktisk kom fra spylevesken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå