DE1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Som topic sier skal jeg reformatere pcen min. Jeg lurer derfor på om dere kan hjelpe meg.. Jeg er klar til å begynne og står her med XP-cd`en i hånda! Tar imot forslag Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ITpro har nylig lagt ut en "dummies" guide for formatering av Windows XP. Kanskje den holder Lenke til kommentar
Authority Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vel, gå inn i BIOS'en og sjekk at Boot from CD-Rom står foran Boot from HD. Deretter putter du i plata og følger instruksjonene. Dersom du har SATA eller SCSI må du i tillegg til cd-romen ha en diskett med drivere til disse. Trykk i så tilfeller på riktig tast når det kommer opp på skermen. Så er det bare å følge instruksjonene til du kommer til om du vil partisjonere hardisken. Gjør dette og velg formater dersom du vil starte helt på blankt. OBS! du mister da alle data. Dersom du bare ønsker å starte med et 'blankt' operativsystem uten å miste alle filene på harddisken din, velger du installer på allerede eksisterende partisjon og skriv over eksisterende windows-kopi. OBS! Det er en kjempefordel om du har en XP-disk med innebygget SP2 og i alle fall SP1 når du installerer. Hvis ikke risikerer du å få virus med en gang du kobler deg til internett på grunn av at enkelte sikkerhetshull ikke er tettet. Du bør uansett øyeblikkelig gå inn på windowsupdate.microsoft.com og oppdatere windowsen din med en gang du har kommet inn for første gang. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå