Gå til innhold

Støvsuging av pc, kan serveren bli ødelagt?

Anbefalte innlegg

Det aktuelle spørsmålet er å finne her.

Det tar for seg om støvsuging av pc som ikke har noen kabler koblet til resulterer i statisk elektrisistet-->mulighet for skade/direkte ødeleggelse av maskinen.

Har allerede støvsuget den utenpå da. Men venter med å skru den på før jeg får svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si nei, har støvsuget mine PCer i alle år (med plastut) og aldri ødelagt noe. Det skal jo litt til før det kommer statisk elektrisitet å ødelegger maskinen, om du ikke står på et teppe, knir deg på plastrør osv før du tar i maskinen.

Om den er ødelagt eller ikke, tror ikke det finnes noen måte å finne det ut på uten å måtte slå den på :ermm:

Lenke til kommentar

Nei, men visste ikke om om er lurt for å unngå uhell når jeg har stuvsuget pc'en, å vente en stund for å få det statiske i den til å forsvinne før jeg kobler og skruer den på :)

Takk for svar.

Det har seg sånn at den har ligget i slikke isopor-"åttetall" som sagt. hvis det har havnet små deler av disse på noen millimeter i viftehullene på serveren, kan det oppstå brann eller kortslutninger.

(Eller mindre branner hvos de bare brennner opp inni?)

De e jo på størrelse av små støvelementer, og jeg vet ikke om det har havnet noen inni.

Jeg vil bare da alle nødvendige forhåndsregler for at den skal fungere og ikke ødelegges pga. en tåpelig brukerfeil :)

Det er bare på en måte små flisebiter av isopor-åttetalene som jeg vil tro kan ha havnet inni, hvis det i de hele tatt har havnet noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...