DDDD Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Håper en moderator kan sette opp en poll om aktuellt. Hva foretrekker dere? Selv misliker jeg 3D-strategispill noe så forferdelig. Det blir som regel veldig uoversiktlig, stygge detaljer/texturer og en god del ligenende "problemer". Men Rome: Total War må nesten være et unntak. Mine 2D-favoritter er AOE2 og Starcraft, rett og slett fordi alt ser så enkelt og greit ut. ÆSJ: MMM Lenke til kommentar
eught Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Nå er det jo ikke bare 2D/3D som er saken. Det som spiller en rolle er hvordan kameravinkelen er, hvor langt man kan ha kamera fra enheter/bygninger etc. Jeg er enig med deg i at WC3 er veldig rotete og uoversiktlig, men jeg har spilt 3D-RTS som er greie og oversiktlige (f. eks. C&C Generals og Stronghold 2). Jeg tror nok ikke man får se mange 2D-RTS i fremtiden, fordi flertallet av kjøperne legger rimelig stor vekt på grafikken og ønsker ikke å spille "spill som ser ut som de er fra 90-tallet". Jeg har ingenting imot 3D-RTS, så lenge de har en kameravinkel som gjør det oversiktlig. Lenke til kommentar
Hermans Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Når det gjelder 3d strategi spill så går det som regel greit etterhvert, men det kan være frustrerende og forvirrende, særlig når du må snu kamera for å få med deg hva som skjer. Dette er jo et unntak i Warcraft 3, her kan du ikke snu på kamerat. (Du kan snu litt, men det går automatisk tilbake) Og er oversiktlig og helt greit spør du meg. Men, må inrømme at strategi spill i 2d er som regel litt mer oversiktlig. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ÆSJ:http://www.catlink.info/prodimages/warcraft3_15.jpg Ehm, nå var jo det der bildet zoom'a inn, WC3 er faktisk ikke så "rotete" som dere 2D RTS-spill fans skal ha det til. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Synes Homeworld og Homeworld 2 er gode 3D strategispill. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 3D-strategi og 2D-strategi....synes ikke noen er bedre enn den andre. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 2D/3D Betyr ingenting, sålenge gameplayet er på topp! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Commandos spilla har jo alltid hatt veldig bra pre-rendered 2d bilder (spesielt 2'eren). 3'eren ble var helt og holdent 3d, men fortsatt veldig oversiktlig og bra. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 2D/3D Betyr ingenting, sålenge gameplayet er på topp! Enig! AoE, i 2D eller 3D? Same shit, så lenge gameplayet er likt. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 har ikke spilt veldig mange 3D startegi spill men WC3 har det og jeg synes det er bra. men det vanligste er jo 2D så det er det jeg vil annbefale Lenke til kommentar
akarno Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Det eneste 3D RTS jeg har likt er WC3. De andre har jeg ikke likt noe særlig... Vet ikke om Worms gjelder som strategi, men når Worms 3D kom, ødelagte det hele sjarmen med worms!! Syntes jeg Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg har vel prøvd 3 3D-strategispill. Disse er Warcraft 3, Rome Total War og General(s?). Warcraft 3 synes jeg var meget pent å se på. Det var fine farger og litt mer tegneserie-inspirert grafikk. Jeg syns overhodet ikke at det var noe uryddig med 3D-grafikken i warcraft 3, i forhold til de forrige warcraft-spillene og andre 2D strategispill. Med andre ord likte jeg grafikken godt. Dessuten kan man bare rotere kameraet litt rund enhetene. Dette er i og for seg greit da det er lagt opp til at du alltid skal vite hva som er nord, sør, vest og øst. Rome Total War er vel det strategispillet jeg mener har lykkes best med 3D-grafikk. På slagmarken har du nemlig muligheten for å rotere 360 grader og du kan zoome ganske fritt. Det vil si at du kan være i en høyde som lar deg se alle dine mange tusen menn, eller du kan zoome deg helt inn på en gruppe på under ti mann. Dette er dessuten svært effektivt. General(s?) har jo ganske grei 3D-grafikk det og. For meg spilte det egentlig ikke noen rolle om C&C serien fortsatte i 3D isteden for 2D. Her går det også ann å zoome og slikt, men alt i alt er det egentlig ikke noe spesielt å si om dette. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Det eneste 3D RTS jeg har likt er WC3. De andre har jeg ikke likt noe særlig... Vet ikke om Worms gjelder som strategi, men når Worms 3D kom, ødelagte det hele sjarmen med worms!! Syntes jeg det har du rett i. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Held klart ein knapp på 2D, synest det er meir oversikteleg, og enklare å styre. Og har ikkje generalar i alle tider lagt strategiar ved å flytte brikker rundt på 2-dimensjonale kart? Men det kjem jo litt an på kva spelet prøver å gjere. For spel som t.d. Myth-serien fungerar 3D svært bra. Då fokuserar ein på eit begrensa antal einingar, og det er lagt opp til detaljstyring av kvar enkelt av dei. Men for litt meir omfattande strategispel, der det er mykje å halde oversikt over, foretrekk eg 2D. I alle tilfelle er det viktig at når ein først lagar eit strategispel i 3D, at ein ikkje berre klattar 3D-grafikk på eit 2D-spel, men òg legg til noko i strategi-delen. Kay Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Helt grovt sett så liker jeg 2D-RTS best, da disse som oftest er mest oversiktelig. Men dette kan også bli et problem. Noen 2D-RTS kan bli veldig uoversiktelig, og da er det fint med en kamera-roteringsknapp. Men ijen er 3D-RTS oftere mindre oversiktelig enn 2D-spill. For å ta et eksempel, så er WC3's kamera veldig nærme, så man ser velig lite (også slik i BfME). Dessuten går det ikke an å rotere spesielt mye i WC3 (når man slipper roteringsknappen så roterer kameraet tilbake til standard vinkel). Men spill som Rometror jeg er best i 3D, og der er alt veldig oversiktelig. Man kan zoome langt ut (og inn), man kan rotere slik at man kan se soldatene eller heller bort fra dem, og lengre bort i landskapet (for å speide etter fienden). Så jeg vet ikke het, men slike massive RTS som Rome tror jeg at jeg liker 3D best, mens med spill som WC3 synes jeg 2D er best. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Om det er 2D eller 3D bryr jeg meg ikke mye om, så lenge spillet har det som trenges for å underholde så bryr jeg meg lite om det. Av strategi spill liker jeg C&C serien (utenom Generals), AOE serien etc, den duren. Liker ikke Warcraft serien fra 1 til 3. Etter min mening er Warcraft 3 like hyppa som CS. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 For meg betyr gameplay og at spillet er oversiktlig mye mer enn grafikk, derfor må jeg si 2D. 2D fungerer veldig godt til RTS spill, 3D fungerer etter min mening ikke like bra. All den fokuseringen på grafikken gjør det bare mindre oversiktlig. StarCraft er raffinert. Det er slik RTS spill burde være, raffinert. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Warcraft II eier alt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Synes Homeworld og Homeworld 2 er gode 3D strategispill. Jess Er for øvirg de eneste RTS spillene eg finner på å spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå