Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bestilling av DVD filmer fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Men du viser fortsatt ikke til noe side :smile:

"..fra nevnte DVDstrax.."

Skal du ha linken? :wink:

Quote:

Hmm, du mente at prisnivået var irrelevant. Jeg er uenig.

Jeg snakket generelt. Pris henger ofte sammen med service. Da blir ofte det høye prisnivået irrelevant for mange.

Quote:

Deklarerer de noe annet enn varens faktiske verdi, da bryter de loven.

På papiret... Men hva slags lik butikker har i skapet, blir ikke min sak. Det er heller ingenting som heter "varens faktiske verdi". DVD filmer er ikke internasjonalt priset. De kan ta av plasten på DVD før de sender den til meg. Da en den brukt, og momsgrensen heves til 500 kroner (eller faller bort.. er ikke helt sikker her)Det er faktisk lovlig. Kunden blir i allefall ikke tatt. Jeg vet faktisk om butikker som gjør dette...

Forresten, jeg avslutter her.

Lenke til kommentar

Dette er stedet å bestille DVD fra:

http://www.hmv.co.uk/

Rimelige priser, alltid rett i postkassen, levering som regel under en uke.

Tror jeg kan anbefale dette selskapet.

Når det gjelder sone 1, ville jeg sett på:

http://www.deepdiscountdvd.com/index.cfm

Har topp karakter hos Ifilm, meget bra priser og det beste utvalget jeg har sett tror jeg.

(Venter min første bestilte film derfra nå).

Lenke til kommentar

DVDstrax er både dyre og har lite tilfredsstillende service.. Jeg lurer på om noen av dere har prøvd http://www.dv-depot.com i det hele tatt. Da kan dere bestille ubegrenset antall filmer i samme sending (dvdstrax sender en og en for å unngå moms), og man slipper moms uansett pga merkingen. I tillegg så får du moms hvis du bestiller en vare for verdi over 200kr på dvdstrax, da kan det ikke unngås (les den lille skriften). Og enda en ting, prisene på dvdstrax er horrible, hvilken som helst amerikansk webshop er mye billigere. Jeg kan varmt anbefale dv-depot, i tillegg er frakten både rask og billig med dhl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 04:17, Arctic skrev:

"..fra nevnte DVDstrax.."

Skal du ha linken? :wink:

Kanskje det? :wink:

Quote:

Jeg snakket generelt. Pris henger ofte sammen med service. Da blir ofte det høye prisnivået irrelevant for mange.

Enig. Men jeg kan nevne nettsjapper med ypperlig service og lave priser. Er kriteriet å få pakken i postkassen tre dager etter bestilling, er nok DVDStrax et godt valg, etter hva jeg har hørt.

De har hatt en noe turbulent periode, men det virker som de har fått dreisen på det nå.

Quote:

På papiret... Men hva slags lik butikker har i skapet, blir ikke min sak. Det er heller ingenting som heter "varens faktiske verdi".

Varens faktiske verdi er den faktiske verdien den er nedskrevet med hos plassen du kjøper den. K?

Quote:

DVD filmer er ikke internasjonalt priset. De kan ta av plasten på DVD før de sender den til meg. Da en den brukt, og momsgrensen heves til 500 kroner (eller faller bort.. er ikke helt sikker her)Det er faktisk lovlig. Kunden blir i allefall ikke tatt. Jeg vet faktisk om butikker som gjør dette...

Vel, Tollvesenet har faktisk satt enkelte kriterier for når ting kvalifiserer som brukt, men de er rare.

At det faktisk er lovlig, tviler jeg på.

Men momsgrensen heves ikke til 500 for brukte ting, det er momsfritakgrensen for gaver.

Enkelte sjapper pakker dempemateriale inni selve coveret for å hindre at man får en floater. Det er service det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 10:23, Killer_DT skrev:

Må man ikke forhåndsbetale med VISA hos alle disse butikkene dere nevner? Jeg handler hos dvdstrax fordi der får jeg en regning etterpå!

Og ja, jeg er ganske paranoid!

Samtlige sjapper jeg handler fra, trekker betalingen på VISA-kortet mitt, ja.

Aldri hatt noe problemer, rent bortsett fra den infamøse A&BSound-affæren. Men det er vel nok, bare det :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 13:14, mad_arab skrev:

DVDstrax er både dyre og har lite tilfredsstillende service.. Jeg lurer på om noen av dere har prøvd
i det hele tatt. Da kan dere bestille ubegrenset antall filmer i samme sending (dvdstrax sender en og en for å unngå moms), og man slipper moms uansett pga merkingen. I tillegg så får du moms hvis du bestiller en vare for verdi over 200kr på dvdstrax, da kan det ikke unngås (les den lille skriften). Og enda en ting, prisene på dvdstrax er horrible, hvilken som helst amerikansk webshop er mye billigere. Jeg kan varmt anbefale dv-depot, i tillegg er frakten både rask og billig med dhl.

Har faktisk ikke prøvd DV-depot. Tror ikke jeg kommer til og gjøre det heller... For det første er det jo bare sone 1 filmer der(?) Man kan bare glemme å videreselge de eller bytte de. For det andre så er det nesten en hundelapp i frakt for 1(-7)filmer. For det andre så ligger jo filmene der på ca 170 pr stk, mens play.com er det gratis frakt, og lavere priser.

Samme går for DVDboxoffice.

Hos de "plagsomme" :wink: DVDstrax koster 95% av sone 2 filmene 159,-...

Lenke til kommentar

Arctic: jeg har knapt sett noen nye filmer over $20 (150kr) på dv-depot, de fleste langt under (ned mot 100lappen), selv med dagens oppadgående dollarkurs. Og den reelle prisen ved bestilling fra dvdstrax og play.com viser seg først når du får sendingen (da er det for sent :wink:. Jeg har venner i storbritannia som sterkt fraråder å bruke play.com, og de velger jeg å stole på. Det går visst ut på at prisene vises uten en eller annen snurrig eu-avgift (for å komme høyt på billig-listene).. Dvdstrax har som sagt endel negative sider som fortalt over. Men gjør som du vil, jeg kan kun anbefale det jeg har prøvd selv, og sett at funker flott, nemlig dv-depot.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 10:38, mad_arab skrev:

[..]

Jeg har venner i storbritannia som sterkt fraråder å bruke play.com, og de velger jeg å stole på. Det går visst ut på at prisene vises uten en eller annen snurrig eu-avgift (for å komme høyt på billig-listene)..

[..]

Jeg har aldri betalt noe annet en den prisen som er oppgitt på sidene til Play når jeg har kjøpt derfra.

Snurrige avgifter er ukjente for meg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 12:14, LarsC skrev:

Jeg har aldri betalt noe annet en den prisen som er oppgitt på sidene til Play når jeg har kjøpt derfra.

Snurrige avgifter er ukjente for meg.

Helt ukjent for meg også - og jeg har kjøpt en del filmer ifra Play.com det siste året.

Prisen er alltid slik den er oppgitt på websidene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 10:38, mad_arab skrev:

Arctic: jeg har knapt sett noen nye filmer over $20 (150kr) på dv-depot, de fleste langt under (ned mot 100lappen), selv med dagens oppadgående dollarkurs. Og den reelle prisen ved bestilling fra dvdstrax og play.com viser seg først når du får sendingen (da er det for sent :wink:. Jeg har venner i storbritannia som sterkt fraråder å bruke play.com, og de velger jeg å stole på. Det går visst ut på at prisene vises uten en eller annen snurrig eu-avgift (for å komme høyt på billig-listene).. Dvdstrax har som sagt endel negative sider som fortalt over. Men gjør som du vil, jeg kan kun anbefale det jeg har prøvd selv, og sett at funker flott, nemlig dv-depot.

Hehe, er vi på samme siden eller? Jeg skjekket "top sellers" Det var kun en film som kostet $21.30. I følge kalkulatoren på siden, så ble det 166 norske kroner. Resten av filmene der kostet $22.30 og opp. Dvs 174 kroner og opp.

Play har jeg aldri hadd noe tøv med. Tror de vant en forbrukertest her i norge.

DVDstrax eier...

Men for all del, jeg er enig. Det er et fritt land, og alle har sine favoritter. Er ikke vits og krangle om hva som er best før vi har prøvd det (i nutid) Det eneste vi kan sammenligne er jo priser.

*trekker meg ut av debatten*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...