E39 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei! Har nettopp kjøpt meg en BMW 520I E39. Ved kald motor og kjøring på lavt turtall (1000-1200 omdreininger) høres en liten "skurrelyd". Når bilen står i ro høres motoren helt fin ut. Denne lyden forsvinner etter ca 5 min kjøring (varm motor). Utrolig vanskelig å finne ut hvor lyden kommer fra siden den kun kan høres under kjøring. Lurte på om det kan være ressonanslyd fra eksosanlegg/deksel, siden denne forsvinner når bilen har blitt varm. Hadde det vært ventiler burde det vel også høres på tomgang? Noen som har noen ide om hva dette kan være, takknemlig for svar! Lenke til kommentar
E39 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Kom til å tenke på noe. Jeg vet ikke om bilen er chippet kjører på 95 oktan nå, kan det være at lyden gir seg om jeg fyller 98? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Vet at fylling av 95 kan gi tenningsbank.. Men vet ikke om det er det problemet du har, det høres ikke helt sånn ut liksom Men worth a shot.. Jeg er en 98-fyller.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ville tro det er noe med eksosen som du sier, men..... man må nesten se/høre på det. Veit det er noen store varmedeksler under der som hender løsner. Lenke til kommentar
E39 Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Ville tro det er noe med eksosen som du sier, men..... man må nesten se/høre på det. Veit det er noen store varmedeksler under der som hender løsner. Ok takk for svar. Høres ut som deksler som vibrerer litt ja. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Det kan være løs innmat i katalysatoren eller en lyddemper. Det er heller ikke uvanlig at varmeskjold løsner og ligger å vibrerer. Varmeutvidelse gjør ofte at slike ting kun høres rett etter oppstart. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Off-Topic. Hvordan er 520 motoren? 0-100 tid? Vurderer E39 men synes 520i høres litt svak ut. Så har sett på 523i HAr jeg feil der? ER 520i fresk? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 0-100: Lenge... Fresk?: Absolutt ikke! Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kjent for å ha feil på servoen denne her Kvernaktig lyd på servoen er et gjengangerproblem på e39 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå