TanglewoodD Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hei Moppa vil ikke starte. Det er en Reiju MRX 50. Da jeg kjørte den inn i garasjen i går, var alt bra. Alt funket veldig bra, men når jeg skal starte den opp dagen etter, så vil den ikke starte. Skifta pluggen, imat den var halv knekt. Har bensin på den. Når jeg dytter den i 1giret, så er det akkurat som om tenninga ikke svarer. lykta i front lyser, også når jeg tar kicken. Kan være noe rusk i bensina , kan godt henne det er forstoppelse i dysa. ... Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 er det sånn at det kommer sånn lyd som når du triller den i gang uten pluggheta på? kan jo hende du må tømme forgasseren for vatten, den plastikkboksen under forgasseren, ta og skru den laus og tøm det lokket og se hva som skjer Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 høres ut som du har fått noe møkk iforgasseren, ta den av og rens den, så starter den sikkert Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 En motor trenger 3 ting for å virke. Strøm (gnist), luft og bensin. Sjekk at den får alt. Ut med pluggen og sjekk om den er fuktig (etter å ha prøvd å starte). Sjekk gnist. Sjekk at luftfilteret og forgasseren er rene. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 høres ut som du har fått noe møkk iforgasseren, ta den av og rens den, så starter den sikkert mopeden skal jo starte for det om det er litt drit i forgasseren, visst det er drit i forgasseren så skjer det som oftest at den jukser Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kommer helt an på hvor møkka sitter. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 skjekk klaffene på reedventilen og, er den slitt pleier det bare å gå en vei. iallefall på mt5. vet ikke om det er mye likhet jeg Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Prøv med startgass. Det er det så mye "trøkk" i at den i de fleste tilfeller vil starte selv om det er litt fuktighet i den, og fuktighet i sylinderen blåses ut. Bare ikke overdriv med mengden av startgass! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Men sjekk for all del det enkleste først (gnist og våt plugg). Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 sjekk fargen på pluggen, er den svart så er det på tide å skifte den Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 har du ikke dratt den full av bensin da? isåfall, prøv å steng bensin krana og la den stå noen timer, skjedde på min mrx. lite ot spm : har du trimma? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Tingen er løst. Maskin hadde blitt alt for varm, og pluggen hadde blitt så varm, at en del av pluggen hadde knekt, og blitt slengt ned i kamret i sylindern. Den er skjært. Istede for orginal sylinder, så kjøpte jeg en trimmer, en malossi 50mm. Men da jeg kjørte så begynte den og lekke vann ( tom for veske i radiator, brukte vann istede) og la merke til at det var sprekk i toppen. Håper på å sende den inn. Ganske irritert imat det var en produksjons feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå