jonrokko Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg har kjøpt meg ny cpu, en Intel Pentium4, 3,2GHz, socket 478. Hvordan går jeg frem for å bytte den mot min gamle Celeron cpu? er det noe jeg må gjøre/installere før jeg tar ut Celeronen? med BIOS o.l? Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 du skal bare bytte cpu så skal hovedkortet finne ut av resten! du tar av cpu viften. under der er cpuen. det ligger ei metall"stake" ved siden. den tar du opp fra cpuen så den står nesten i 90graders vinkel. så er cpuen fri. bare ta den opp og sette den nye cpuen oppi. det går ikke ann å sette den feil vei. det er bare en vei som passer. på cpuen er det ei pil. denne skal rette mot der det mangler noen hull i sokkelet. så holder du på cpuen(ikke hardt) mens du tar den metall"staka" ned. hvis overflaten er ren på cpuen så er det bare å ta noe kjølepasta på og sette på cpu kjøleren. hvis overflaten er litt uren så ta gjerne å rens denne men neglelakkfjerner og bomull eller bare ta av mesteparten av driten som er på(gjelder helst cpuer som har vært kjølepasta på før). lykke til! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Benytter du samme kjøler som tidligere må denne renses for gammel kjølepasta. Husk at kjølepastaen bare skal jevne ut kontaktflatene mellom CPU og kjøleribbe. Det skal dermed kun et svært tynt lag med pasta. Og (dette har du nok tenkt på allerede), fjern strømledningen til PCen og berør kabinettet (umalt flate) før du begynner med CPU-skiftet, Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er hovedkortet kompatiblet da? Lenke til kommentar
jonrokko Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Hovedkortet er kompatibelt ja. da prøver jeg tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 jeg skrudde ut Hovedkortet mitt når jeg bytta CPU vifte, kanskje greieste å gjøre dette når man bytter CPU også? litt enklere å holde på da? Lenke til kommentar
jonrokko Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 YEAH!!! det funka dette ja. TUSEN TAKK FOR HJELPA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå