Gå til innhold

Overklokkings hovedkort til Socket A?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Abit NF7S-v2 og NF7S2 er 2 forskjellige kort og jeg er ikke sikker på om sistnevnte er like klokkervenlig som NF7S-v2

De har i allefal forskjellig bios.

NF7-S er vel regnet som noe av det beste på markedet til Socket av, og jeg kan trygt si det er verdt pengene og mer til. Klokker som en gud :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt et ASUS A7N8X-E Deluxe!

Dette er regnet for det beste!

Tror det blir et Abit AN7 nå jeg!

Er det stor forskjell på denne å NF7-S?

Ps. på NF7S-v2 kan du ikke stille på multipiller!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

ASUS A7N78X er nok det beste ja, men ikke hvis du skal klokke.

Har ett DFI LP NF2 ULTRA rev.b til salgs, dette er ett sinnsykt kort til overklokking.

Pris; 450kr. 2 Problemer, finner ikke igjen nb kjøleribba, og lydkortet har problem med front ut. Kortet er lite brukt, og 1 år gammelt.

Lenke til kommentar
Tror det blir et Abit AN7 nå jeg!

Er det stor forskjell på denne å NF7-S?

Det er liten forskjell mellom NF7-S 2.0 og AN7, men førstenevnte er et mer etablert kort iblant entusiastene. Det innebærer blant annet et mye større utvalg av modifiserte BIOSer, som jeg ærlig talt mener er det aller beste argumentet for å velge NF7(S) 2.0

AN7 har en firewire-kontakt på I/O-panelet, Realtek AL658 lydbrikke (med digitalinngang), og kan gi inntil 3,2 volt vDIMM (NF7=2,9). AN7 har også Abit EQ viftestyring, og et diagnose-display. Begge kortene har soundstorm og digitalutgang, men AN7 har inngang i tillegg.

Hva du enn gjør, styr unna NF7-S2, som er noe helt annet. Man kan blant annet ikke justere multiplikatoren i BIOS...

Lenke til kommentar
Da ble det et Abit AN7 da!

Fikk 5/6 av ItPro også!

Jeg har et ASUS A7N8X-E Deluxe vill ytelsen på den Abiten være på høyde med denne?

Itpro ja, ikke mye å stole på lengre :p

Uansett, A7N8X Deluxe og det du har kjøpt vil nok være like, selvom jeg tror Asus-kortet er noen hakk bedre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...