phewBAR Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Dama skal ha bærbar til hun begynner på universitet i oslo om en måneds tid. Jeg fikk i oppgave å finne en "ok" bærbar til helst under 8000,- som skal brukes til teksbehandling, sikkert litt bilderedigering, surfing, med andre ord... vanlig dame bruk De fleste jeg finner har ting hun ikke trenger, og for lite av det hun trenger om det er noen som skjønner hva jeg mener. Den skal IKKE brukes til spill, 40gb disk er egentlig mer en nok. DVD brenner & diverse gadgets trengs ikke. Støy er ikke populært. En par ting jeg syns hun trenger er * 512mb ram * 1280+ oppløsning En par ting hun vil ha. * Pen design * Kjent merke (ikke noe Aopen) * Støyfri * 4t batteri * Under 3 kilo Fant den her som virker helt grei for henne, men det var det med RAM & oppløsning HP nx6110 Få dem til å sette inn en 256 brikke til kanskje? Noen som har ett bedre forslag? Nå står hun på kjøkkenet å roper at hun ikke trenger så stort som 15" skjerm. Da ryker vel oppløsninga men.... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ja denna. http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=45083 og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307455&cks=PLS og http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=48004 Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Gjør henne oppmerksom på at de maskinene støyer. Det gjør vel alle maskiner til den prisen. Jeg ville også ha prøvd å unngå Celeron. Acermaskin til 7250,- vil jeg tro er et bra alternativ til en god pris for henne. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Acer 3002 er den peneste ultraportable på markedet IMO. Meget tynn og lett, umulig å høre om den er på også Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 kjøpte ein billig dell for 5500kr 256mb ram og alt det som følger med held jo i massevis dell sine pcer er jo ganske ok Lenke til kommentar
Musty Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 kan anbefale apple sine lappiser.. både iBookene og PowerBookene er jo ganske fine. De støyer svært lite, fåes i ganske små størrelser, veier ikke alt for mye. les mer på www.apple.no Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 du vil nok få litt problemer med å få en pc under 8000 med 512mb ram og 1280 oppløsning. mugligens det blir billigere hvis du kjøper en pc med 256mb ram og heller kjøper ei 256/512 brikker ved siden av å setter inn selv(det er IKKE vanskelig). kjøper du typisk merkepc som HP, Acer osv. må du opp i pris fra de "ukjente" merkene. selv kan jeg anbefale en pc fra Tundra. den kjøpes hos PSData.no det er like god kvalitet i de som i f.eks Hp. HP bruker akkurat samme deler som f.eks Tundra. bare at du betaler mye for merke når du kjøper en kjent modell. du kan som oftest velge deler i en pc som du kjøper fra en web.shop. sjekk ut Elitegroup! de selges bl.a hos multcom.no det er også lignende Acer men mindre kjent og litt mer for pengene. en kamerat skal ha bærbar pc nå. vi bestiller fra netshop.no der har du bærbare pcer som du velger deler og de setter den sammen for deg. jeg og min kamerat skal bygge selv da.. mest for å få erfaring. pcene heter netshop. men de er nok i det dyreste laget. hvis du skulle finne en bærbar pc som passer perfekt men med 256mb ram så er det absolutt null problem å sette inn ny ram brikke.. under pcen er det et deksel med 2 skruer. skru opp å ta av dekselet så ser du ei ram brikke det og en ledig plass.. da er det bare å putte inn den nye brikke. ny ram brikke koster egentlig ikke så mye.. skal kjøpe mer ram til pcen til mamma og har sjekket litt i prisguiden på hw.no sjekk på dell.no også! lykke til med pc kjøp! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 så har du en grei her som du kan konfigrere selv + lav vekt 2.2 kg 14" widscren pris 9200 http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Conf...d=P4soVAsbfE0Rg Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Acer 3002 er den peneste ultraportable på markedet IMO. Meget tynn og lett, umulig å høre om den er på også Ja, den så fin ut! Hun likte den også.. grei pris. Acer 3002 Noen fler som har erfaringer med denne? Fin sekk som følger med også.. har jeg noe å putte min Ferrari 4005 i EDIT: Kvase, den var fin! Hvordan er merket Zepto? Nå likte hun nesten den bedre.. liten & lett. Støy? Endret 22. juli 2005 av Drunk In Public Lenke til kommentar
kvase Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Acer 3002 er den peneste ultraportable på markedet IMO. Meget tynn og lett, umulig å høre om den er på også Ja, den så fin ut! Hun likte den også.. grei pris. Acer 3002 Noen fler som har erfaringer med denne? Fin sekk som følger med også.. har jeg noe å putte min Ferrari 4005 i EDIT: Kvase, den var fin! Hvordan er merket Zepto? Nå likte hun nesten den bedre.. liten & lett. Støy? har ikke peiling på hvordan den er men zepto er et godt merke og har spesialisert seg på bærbar pc, Tidligere zepto pc har stort sett bare fått gode skusmål i forbindelse med støy batteritid og service og servic er en viktig bit ved kjøp av pc. zepto driver kun med bærbar pc. utenom det så er det et lignende tilbud på komplett her som er ganske likt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308588&view=detailed Endret 22. juli 2005 av kvase Lenke til kommentar
gnus Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 en Ibook 12" om ho er villig til å prøve noe annet en microsoft. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 en Ibook 12" om ho er villig til å prøve noe annet en microsoft. Hva mener du med "annet en Microsoft"? Nå irriterer du meg grenseløst! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 alt er vell betre enn microsoft? spessielt linux som har mykje bra software som er gratis Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Husk at det er en Sempron 2800+ prosessor på den Acer pcen, og de bråker som et uvær Endret 23. juli 2005 av eunaas Lenke til kommentar
gixer Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) en Ibook 12" om ho er villig til å prøve noe annet en microsoft. Hva mener du med "annet en Microsoft"? Nå irriterer du meg grenseløst! Ganske enkelt: Hvis hun har lyst til å prøve et annet OS enn det Microsoft tilbyr, kan valget hennes falle på en iBook. Trenger ikke å være Lassie for å skjønne det. Endret 23. juli 2005 av gixer Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hva med en cl65 ifra whitebox CL65 5995 15.4''WXGA Widescreen Crystal Clear 1.733 GHz Intel® Pentium® M 740 60GB Harddisk (7200RPM) Combo DVD/CD-RW Brenner 1024MB Dual DDR 400MHz RAM Totalt 8165 (kan konfigurere til noe lavere pris) Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Husk at det er en Sempron 2800+ prosessor på den Acer pcen, og de bråker som et uvær støy er serdeles viktig på forelesninger... Er du SIKKER på at AMD Sempron bråker som et UvæR...??? har du hørt den, har du sammenlignet, har du lest eller hva.?? Vil gjerne prøve AMD i bærbarpc også, men kan ikke kjøpe d hvis d støyer, da madamen skal bruke den på Høyskole..... AMD Er i allefall en sukses i min stasjonære.. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Husk at det er en Sempron 2800+ prosessor på den Acer pcen, og de bråker som et uvær støy er serdeles viktig på forelesninger... Er du SIKKER på at AMD Sempron bråker som et UvæR...??? har du hørt den, har du sammenlignet, har du lest eller hva.?? Vil gjerne prøve AMD i bærbarpc også, men kan ikke kjøpe d hvis d støyer, da madamen skal bruke den på Høyskole..... AMD Er i allefall en sukses i min stasjonære.. Jeg har vært borti et par, tre AMD Sempron pcer, ble overasket hver gang jeg gikk inn i rommet over viftestøy. Det er klart det kan ha vært andre deler i pcen som bråket. Det kan også hende at det er forskjell på modeller. Men jeg mener også å ha lest at Sempron blir varme og trenger avkjørlig. Jeg er selv en amd "fan" og har det i alt stasjonrere, men bærbart synes jeg det er Intel Centrino som gjelder. Centrino pcer har generelt mye bedre batteritid også. Jeg kommer til å velge en vifteløs pc nå som jeg skal begynne på høyskole, er lei av viftesus og pcbråk. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Acer 3002 er den peneste ultraportable på markedet IMO. Meget tynn og lett, umulig å høre om den er på også Acer 3002 er ultraportabel..? Vel.. Lenke til kommentar
gnus Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 en Ibook 12" om ho er villig til å prøve noe annet en microsoft. Hva mener du med "annet en Microsoft"? Nå irriterer du meg grenseløst! Ganske enkelt: Hvis hun har lyst til å prøve et annet OS enn det Microsoft tilbyr, kan valget hennes falle på en iBook. Trenger ikke å være Lassie for å skjønne det. ja, og apple har et operativsystem som heter mac os x. Som jeg ikke har noen problemer med å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå