hifgad Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jepp, for oss som liker filmmusikk, har jeg da laget en filmcomposer thread. Det kan godt hende seg at det har vært før, menmen. Er det noen som kan anbefale noen composere med geniale OST's, som man kan anskaffe? Akkurat nå hører jeg Joe Hisaishi's gode Kikujiro No Natsu OST. Joe Hisaishi har i årrekke jobbet med Hayao Miyazaki (Studi Ghibli, det klinger vel i de fleste) og Kitano Takeshi (Sonatine, dolls, kikujiro no natsu etc). Og jeg vil med GLEDE anbeafale å sjekke ut filmene han har bidratt til, samt å kun kjøpe OST'ene hans. For det er utrolig hva han klarer. Velvel, noen andre som vil anbefale en "great" composer? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Joe Hisaishi er genial. Han har vel laget OST'en til Mononoke Hime? Det er rett og slett farlig bra. Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Det gjorde han Han har laget så og si alt av musikk til Studio Ghibli's filmer siden Nausicaa of the valley of the wind (som ble laget i 1983). Han og Miyazaki har vært ganske gode venner siden den tid! Joe Hisaishi - Ashitaka Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ennio Morricons komposisjoner er jo flotte. Da tenker jeg særlig på The Good, the Bad and the Ugly - musikken der gir en genial stemning. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vangelis. Hans soundtrack til Blade Runner er rett og slett sinnsvakt. Setter en helt spesiell stemning på filmen. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har jeg ikke misforstått topic så sier jeg; Howard Shore, dere vet jo seff hva han er kjent for Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Harry Gregson-Williams. Williams lager i hovedsak til filmer, men han har også laget musikken til Metal Gear Solid 2. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Man kan jo egentlig ikke komme utenom Hans Zimmer FOR en liste. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Fabio Frizzi, Goblins og Riz Ortolani (sammen med Ennio Morricone) er de største italienske komponistene (Goblins er gruppe) med musikk til Zombi 2, The Beyond, City of the Living Dead, Dawn of the Dead (orginal), Suspiria, Tenebrae, Deep Red, Phenomena, Cannibal Holocaust osv. Fantastisk musikk. Men delt førsteplass (sammen med Joe Hisaishi såklart) er for meg Thomas Newman. American Beauty, Road to Perdition, The Shawshank Redemtion, The Green Mile og Finding Nemo Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Hva med Thomas Newman? OPs, glemte å lese siste post Endret 22. juli 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Don Davis har komponert soundtracket til The Matrix Trilogien(symfoni-delene), genial soundtrack. Hvis du skal skaffe plate og det er symfoni du først og fremst er ute etter så anbefaler jeg Revolutions, men liker du også electronica så er Reloaded også å anbefale. EDIT: Ellers så er det nevnt mange gode komponiseter her. Endret 22. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 John Williams! Star Wars, Schindler's Liste, .. +++ Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Vangelis. Hans soundtrack til Blade Runner er rett og slett sinnsvakt. Setter en helt spesiell stemning på filmen. Alexander var også et bra OST av vangelis Selv om filmen var ganske .. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Harold Faltermeyer Quincy Jones Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 The Goblins. Mange fine sammarbeid med Dario Argento. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Howard Shore uten tvil. Arbeidet hans på Ringenes Herre-filmene er ikke annet enn fantastisk. Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Sant det, Howard Shore har selvsagt skrevet seg inn i bøkene til mange. Og som LarsP sier, Hans Zimmer. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har jeg ikke misforstått topic så sier jeg; Howard Shore, dere vet jo seff hva han er kjent for Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 James Newton Howard er flink, Signs, Sjette sansen, Batman Begins... Ennio Morricones the Mission Soundtrack er noe av det fineste som finnes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå