Gå til innhold

Overklokking av AMD Barton 2500+?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Barton 2500. Jeg har lest mange steder at den skal være så lett å klokke osv., men jeg får det ikke til. Jeg har klart å klokke den opp til 1,97 GHz, og da er den 179 MHz på FSB. Hvis jeg tar 180 på FSB så blir bare innstillingene automatisk stilt tilbake til 166 MHz på FSB'en. Hovedkortet mitt, som er et AOpen AK77-8xn, har en jumper som skal settes på et av fire trinn. Originalt er tredje trinn, da er den på originalt 166 MHz på FSB. Har prøvd å sette den på fjerde trinn, dvs 200 MHz på FSB, men da går ikke pcen på. Altså den skrur seg på, og viftene begynner å snurre, men den starter ikke opp, og skjermen er svart. I tillegg så er MP'en låst, så den går ikke lengre enn til 11, men det er vel en annen sak. Men hvordan får jeg klokket den mere opp? Originalt er 166 MHz på FSB, dvs 1,83 GHz.

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har seff prøvd det, men får den ikke opp i mere enn 179 på FSB før det automatisk stilles tilbake til 166. Og når jeg flytter FSB-jumperen på hovedkortet fra 166-trinnet til 200-trinnet, så går ikke pcen på. Og MP er låst på 11. Og er det noen som vet hvor jeg får tak i ulåst Barton, evt. låser opp den jeg har?

Endret av lunamaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...