tek73 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 har en pc med en 60 gig harddisk og en 1gb scsi-disk har installert windows 98 som grunnsystem og windows 2000 på en annen partisjon(Begge på 60 gig harddisken). Dette har fungert bra. Lurer på om jeg nå kan installere windows 3.11 eller linux på 1 gb scsi- diken uten at det blir krøll. Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du kan kansje gjøre det med å velge first boot-device i bios. Koble av de "vanlige" harddiskene for sikkerhets skyld og installer 3.11 på scsi-disken. Koble til de andre diskene etterpå. Da vil du kunne velge bootdisk og dermed os fra bios. Dette er en veldig trygg måte å gjøre det på, her er det veldig liten sjanse for at noe kan gå galt. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Vil berre legge til ein formalitet: Dersom du har SCSI disken som master (altså c:) så ligg oppstartsfilene på denne, og ein installasjon av nytt os på den vil viske ut dei gamle, noke som vidare vil føre til at dei os'a du har på maskina no ikkje vil fungere. Det er vel heller tvilsomt at du har det slik, men eg tenke eg kunne nemne det sidan eg har vore borti at folk har hatt det slik! Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 sorry litt off-topic men jeg ble så nysjerig på hva du skal bruke windows 3.11 til hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå