Winged Monkey Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Winged Monkey: Jeg liker å se det prosentvis så jeg regner ut prosentene her: [sNIP Prosentutregning] Takker for det.. Hadde egentlig planer om å regne ut prosentene selv, men mistet på et eller annet tidspunkt tiltakslysten Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Simen1 Skrevet 24/07/2005 : 00:23 Winged Monkey: Jeg liker å se det prosentvis så jeg regner ut prosentene her: Altså 48,3 prosent økning i snitt Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Morsomt å se på folk som anbefaller 2x cpu til spilling... og sier SLI er sløsing... Hva er vitsen med en ferrari på motorveien når du ikke kan utnytte den den mer en en Mercedes BMW eller Audi (noen få forslag) Men ingen går rundt å sier: Herregud for en penge sløsing... SLI er SLI man får en økning i ytelse og det er det folk noen ganger ser etter... Og når folk sitter med et 6600gt og sier 7800 gtx er sløsing... joa hadde faktisk en ganske bra ytelses økning i både tall og bilde... SLI gir kanskje bare en 0-85% økning... men hvordan skal man ellers få den ytelses økningen? F.eks med 1 MSI 7800 GTX og du kjører noen ganske skjermkort krevende ting og synes du trenger bedre ytelse... Hvordan Ja si meg HVORDAN skal man da få bedre ytelse annet en SLI? Joa OC men der er det jo begrensninger... og kjøpe vannkjling til 3000kr, kabinett til 2000kr, og vifter til 500kr , for å få en bra oc, så joa 5500 for bra OC av kortet, men et 7800 GTX koster jo 4500... Man kan jo vente... men vente i et 1år? hallo liksom! mye har skjedd på 1år samme med spill og programer... så folk burde faktisk tenke litt når de sier sånn ting om SLI... JA det er ikke Økonomisk bra i antall % økning i ytelse... men hvordan ellers skal man få den annet en SLI? Annet er jo at man kan kjøpe et kort nå, og kjøpe senere f.eks brukt... Og folk... Når en spørr om en pc til høyt krevende utregninger eller programmer sier du ikke 1 fx57 siden det er bra til det spillet jeg har eller 1 prossesor er bra siden 2 er sløsing med penger i forhold til ytelses økningen... Så folk i steden for å si SLI SUGER HARDT så si heller sånn: Ulemper: Varme Støy Effekt forbruk Plass Pris Fordeler: Ytelse Dobbelt Ram Fremtidsrettet etc. etc. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ulemper:Varme Støy Effekt forbruk Plass Pris Fordeler: Ytelse Dobbelt Ram Fremtidsrettet etc. etc. Noen Feil der : Fordeler : Dobbel Ram : Feil, selv om det er 2x256 Skjermkortminne så kan ikke spillet bruke mere enn 256 som vanlig i og med at begge skjermkortenne må bearbeide samme data. Fremtidsrettet : Feil, kortet er ikke mere fremtidsrettet en den generasjonen skjermkort det er laget av, nye generasjoner skjermkort bringer som regel nye finesser og langt bedre ytelse på HDR, ShaderModel3 etc. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Noen Feil der : Fordeler : Dobbel Ram : Feil, selv om det er 2x256 Skjermkortminne så kan ikke spillet bruke mere enn 256 som vanlig i og med at begge skjermkortenne må bearbeide samme data. Fremtidsrettet : Feil, kortet er ikke mere fremtidsrettet en den generasjonen skjermkort det er laget av, nye generasjoner skjermkort bringer som regel nye finesser og langt bedre ytelse på HDR, ShaderModel3 etc. Hehe så det nå jeg også men var mer ment som å ta det som en henvisning til en måte å sette det opp på Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det kommer jo selvfølgelig også ann på om du har tenkt å kjøpe SLi med en gang eller bare kjøpe et kort først og oppgradere med et annet senere. Den første løsningen tror jeg ikke er så god, med tanke på at det som regel finnes et skjermkort til omtrent samme pris som slår SLi-oppsettet ditt (Nå tenker jeg ikke på 7800 GTX, det er jo det råeste og hvis du vil ha det råeste så får du bare kjøpe det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå