Gå til innhold

HW.no med 2xFSAA/4xAA/HQ i Opera...

brsseb

Anbefalte innlegg

Har en snodig liten "bug" med nvidia sin fancy "Program Profiler" (der man kan sette avanserte innstillinger for hver enkelt exe-fil, f.eks AA, IQ, AF, SS, etc). Bruker som regel ganske likt oppsett på de fleste spill, og har da satt på 2xQ FSAA, 4xAA og HQ som standard for "Globale driverinnstillinger".

Men det virker som om diverse nettleserplugins blir snappet opp av denne profilen (bruker Flash/Shock og det greiene der 3d-aksellerasjon??) og slår på profilen i nettleseren. Dette skjer ikke alltid, men som regel når man starter enkelte reklamebannere på tungt Flash-ede sider som VG eller HW.no.

Ta en titt (merk, bildene er JPG, begge to i samme kvalitet, men du ser hva jeg mener på det nederste bildet.):

Hw.no som normalt

normal_sm.JPG

Hw.no i 2xFSAA/4xAA/High Quality/Super Sampling :p

fancy_sm.JPG

Noen som vet om man kan forhindre dette på en eller annen måte, uten å måtte droppe innstillingene i driveren? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Allså som jeg ser så er bilde kvaliteten dårligere på det nederste bildet med 2FSaa/4xAA osv.

Merkelig.

Ja, det er et lite paradoks, hehe. Men uansett, må nok være at en av flashpluginsene oppfattes som en exefil som på en eller annen måte benytter seg at Direct3d/OpenGL, og profiler snapper dette opp.

Har slått av globale innstillinger så lenge. Et problem oppstod ved start av MediaPlayer mens jeg er i f.eks Opera med jallaeffektene slått på, da går skjermen i 640-oppløsning, fargene blir helt ***et samtidig som maskinen henger seg totalt opp og må restartes manuelt. Skumle saker :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...