Gå til innhold

PCI Express i PCI spor.

BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCI er paralell og PCIe seriell, dvs en ganske fundamental forskjell.

Det jeg lurer mere på er feks PCIe x8 vs PCIe x4, ser intel er ute med en PCIe x8 Scsi Raid kontroller, og serverhovedkort fra intel har enten PCIe x4 eller x8, lurer på om den kontrollern ville funka i PCIe x4? Feks finnes det jo 64 bits PCI kort laget for 66MHz som kan kjøres i en 32 bits PCI med 33MHz, og PCIe kan vel ikke være dårligere?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer mere på er feks PCIe x8 vs PCIe x4, ser intel er ute med en PCIe x8 Scsi Raid kontroller, og serverhovedkort fra intel har enten PCIe x4 eller x8, lurer på om den kontrollern ville funka i PCIe x4? Feks finnes det jo 64 bits PCI kort laget for 66MHz som kan kjøres i en 32 bits PCI med 33MHz, og PCIe kan vel ikke være dårligere?

64-bits PCI-X-kort i en vanlig 32-bits PCI-slot?? Disse kan ikke brukes i en vanlig PCI-slot, da disse hverken vil passe ned i sloten, eller er kompatible med hverandre. PCI-X kan være på 66, 100 eller 133 MHz.

Jeg har en orange spor i mitt kort som jeg ikke vett hva jeg skal bruke til, men har alltid lurt på om det var pcie( eg har ikke peilning)

Hovedkort: Msi k8n neo2

Nei. Jeg vet ikke hva som er spesielt med den orange sloten, men nForce3 støtter ikke PCIe overhodet.

Lenke til kommentar
Jeg har en orange spor i mitt kort som jeg ikke vett hva jeg skal bruke til, men har alltid lurt på om det var pcie( eg har ikke peilning)

Det er vel bare et vanlig PCI spor. Litt eye candy vil jeg tro. Noen mener at disse er lagt ut for lydkort eller noe.Det finnes bare et spor for skjermkortet på MSI NEO2 og det er det AGP sporet i rødt.

Jeg vet at den orange slotten er PCIe

Nei, men hvilket hovedkort refererer du til? Ikke alle PCIe slottene er orange, da tror jeg du ser ganske feil.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Det er vel bare et vanlig PCI spor. Litt eye candy vil jeg tro. Noen mener at disse er lagt ut for lydkort eller noe.Det finnes bare et spor for skjermkortet på MSI NEO2 og det er det AGP sporet i rødt.

Nei, men hvilket hovedkort refererer du til? Ikke alle PCIe slottene er orange, da tror jeg du ser ganske feil.

Jeg refferer til MSI NEO2 Platinum

Lenke til kommentar

Neo 2 platinum har IKKE PCIe.

I259949.jpg

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 1 prosessor - Socket 939

4 minne - DIMM 184-pin

1 AGP 8x ( 1.5 V )

5 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

Lenke til kommentar

I259949.jpg

4 minne - DIMM 184-pin

1 AGP 8x ( 1.5 V )

5 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

Jo den har PCIe Snakka med komplett nå nettopp.

Lenke til kommentar

I259949.jpg

4 minne - DIMM 184-pin

1 AGP 8x ( 1.5 V )

5 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

emm.. hvor da??

Finn en PCIe port på kortet der og jeg skal gifte meg med deg..

Om det er den oransje helt nede du hinter til så er det en helt vanlig PCI port som bare er anbefalt av hovedkort produsenten til å bli brukt til ett eller annet kort husker ikke hva)

Kortet du viser bilde av der har AGP, ikke PCIe

Lenke til kommentar

K8N Neo2 Platinum er ett nForce3 kort, og har naturlignok ikke PCIe (sjekk linken)

915P Neo2 Platinum , som er et INTEL kort, har PCIe derimot. Mulig at Komplett trodde at det var det du mente, ettersom K8N Neo2 begynner å dra litt på åra...

Den oransje slotten er en standard PCI slot, oransj fordi MSI mener du skal plugge ekspansjonskort bundla med HK i denne (antar jeg)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
64-bits PCI-X-kort i en vanlig 32-bits PCI-slot?? Disse kan ikke brukes i en vanlig PCI-slot, da disse hverken vil passe ned i sloten, eller er kompatible med hverandre. PCI-X kan være på 66, 100 eller 133 MHz.

Sorry bob, Intel tar feil og du har rett. Typisk Intel, de har sikkert skrevet dette på kødd:

64-bit/66MHz PCI 2.2—compliant interface, universally keyed for 3.3V, backward compatible to 32-bit/33MHz.

Ellers takk for at du avfeier ting uten videre uten å sjekke selv.

Lenke til kommentar

Oppga du bare "Neo 2 platinum" ELLER SPESIFISERTE DU AT DET VAR "MSI Neo 2 platinum"? Det vil i tilfelle forklare opplysningene du fikk (i og med at et annet kort med PCIe heter Neo 2 platinum).

Lenke til kommentar
Øh.. det var da en rimelig latterlig post Snekker`n? Mon tro om du hadde skrevet noe slikt om Netshop..

MrLee har et fornuftig poeng..

Hvis det har seg slik at de mente det var PCIe på et nForce, så må de nok oppdateres, og det samme ville vel han sagt om alle andre. Men tipper igrunn MrLee har rett mht til at de kunne trodd det var 915P-kortet det var snakk om, for han som rigte lurte nok bare på hva den organge slot'en på et MSI Neo2 Platinum var.. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...