ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg lager en side med flere iframes, og lurte om det går ann at når man trykker på en link så skifter det de på 2-3 iframes. tenkte på: <a href=link target=frame1><a href=link target=frame2>link</a></a> men det fungerte ikke Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 må vel noe javascript til, prøv og google. link to 2 pages eller noe Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Siden det strider mot HTML's fysiske lover, må du nok til med Javascript ja. Fant en side her: http://www.echoecho.com/dk/jsframelinks.htm Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 takker, fant koden selv etter litt leting. den linken din brukte: "<a href="#" onClick="parent.bannerframe.location='http://www.Yahoo.com'; parent.mainframe.location='http://www.Hotbot.com';return false;"> Jeg brukte: <a onClick="window.frames['main'].location ='hovedside/forsiden.html'; window.frames['navi'].location ='hjem.html';> noe av det samma :-) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Med php er dette 0 problem Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 http://no2.php.net/header Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Med den koden jeg brukte fikk jeg et lite problem. Det gikk ikke ann å linke fra en iframe slik at den en annen iframe skiftet side. frustrerende. fungerte hverken i IE eller Firefox. Så jeg prøvde den andre - og den fungerte - men bare i Internett Explorer, ikke i firefox. Jeg begynner å mislike firefox fordi det er flere funksjoner den ikke greier. som f.eks. scrollbar css koden. Men når man lager en side så må man neste ta firefox i betraktning, fordi den har jo fått en del brukere.... *buhuu* noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 skal man med sånn grell custom scrollbar?.... Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 selvsagt skal man ha med det - om man har en frame midt på siden så må det passe inn med resten av siden slik at ikke scrollen skiller seg ut. og at sånne ting skiller seg ut er for et gjennomført design. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 fikk det til :-) hehe - tenke seg, feilen var ganske enkelt at siden det var en liten feil i linken til den første framen så hoppa firefox over å åpne de andre, mens ie prøvde seg på resten. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 selvsagt skal man ha med det - om man har en frame midt på siden så må det passe inn med resten av siden slik at ikke scrollen skiller seg ut. og at sånne ting skiller seg ut er for et gjennomført design. Bare å bruke frames er jo et tegn på et lite gjennomført design. Så litt fra eller til på det punktet gjør vel ingenting? Dessuten støttes disse kodene kun av IE, og gir generelt siden din et uprofesjonelt preg. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 dete er forskjell på frames og iframes. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har ingenting med saken å gjøre. Det jeg snakker om er brukervenlighet og browserstøtte. Ved å bruke frames(iframes inkludert) og IE spesifikk kode virker det som at du tilpasser siden din ene og alene IE. Dette strider mot alt W3C har kjempet for opp gjennom årene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ePsiLON47 om saken. What more is there to say? Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 men jeg passer på å sjekke opp med firefox hele tiden - burde kanskje også gjøre det med opera... ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ePsiLON47 om saken. What more is there to say? Gosh, så vi savner han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå