Gå til innhold

Besvimte etter kutt i hånda

lancaster

Anbefalte innlegg

Det er flott, men ikke si "vi" neste gang da. Bare fordi man KAN gjøre noe gjør det ikke mer riktig å gjøre det. Det å utnytte ett menneskes svakhet er noe av det laveste man kan gjøre.

Tror ikke det er noe som man i det hele tatt styrer selv erlend...poff så ligger man der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke det problemet. Fikk et noenlunde dypt kutt her om dagen da jeg badet. Blødde noe sykt, smørte det bare utover alle mulige steder så det så helt sykt ut og tok bilde av det :p

En som gikk i klassen min før besvimte når hun tok sprøyter. Har hørt om at det finnes en "sykdom" som gir deg fobi mot blod. Sånn at du blir helt desperat når du ser blod. Er en slik "sykdom" tilfelle?l

Lenke til kommentar

Gjorde det samme da jeg snubla.

kjørte en relativ diger glassbit inn i handa så den stode der.

Den måtte jo ut så jeg dro den ut. Blodet randt jo veldig

men hadde ikke særlig vondt. Så besvimte jeg.

Trur det har med at kroppen bedøver den delen av

kroppen så du ikke skal kjenne så mye. Også

besvimer du for å ikke kjenne noe mens det leges.

Lenke til kommentar

Ettersom trådstarter forklarte at han ikke reagerte når han spylte ned blod i vasken, vil jeg tro det ikke er snakk om det.

Det var nok en fysiologisk reaksjon, ett slags mildt sjokk om du vil ja. Ettersom jeg forstår var det ett relativt stort kutt, og det bildet så ganske bad ut. Det er mulig at kombinasjonen av blodtap (som jeg regner med var ganske lite egentlig - men du skal ikke miste mye blod før du begynner å føle deg litt ør i hodet også da..), smerte og kroppens naturlige reaksjon på skade rett og slett ble for mye slik at forsvarsmekanismen slo inn...(er ingen ekspert men man vet da litt :p )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

mrlee: Beste innlegget så langt ja :) Synet av blodet gjorde meg ingenting nei, stemmer det. Var ingenting der jeg følte veldig ubehagelig heller. ehh, bortsett fra å besvime da...

liquid : Det at kroppen bedøver er sant, når sånne ting skjer, får man ett adrenalin rush, som gjør at man ikke kjenner så mye til smerten, som gjør at smerten kommer mer sigende, noe som gjør den mye mer tålelig.

Såret har aldri gjort no vondt, bare svidde litt når jeg renset det, og har allerede begynt å lege seg greit ser jeg ser ikke ut som noe betennelse eller infeksjon, men jeg følger nøye med og kontakter lege med engang det er noen antydninger.

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også opplevd noe sånt.

Mamma tråkka/spente opp stortåneglen min, blødde og sånt, men gjorde ikke vondt eller noe.

Er vant til å se mitt eget blod etter en relativt mindre lys ungdom, og det faktum at jeg en periode bare begynte å blø sånn helt uten videre.

Uansett så svimte jeg av og gikk rett i bakken og det var ikke noe særlig opplevelse.

Lå og spøy i dagene som fulgte.

Aldri skjønt det der helt

Lenke til kommentar

Ja, har opplevd det. Skjærte garn, så glapp kniven, og jeg fikk ett lite kutt i fingeren. Og jeg tenkte, pytt, så skar jeg ferdig garnet, tok ett lite tau og knytte rundt fingeren, for å stoppe blødningen, og gikk opp igjen.

Så begynte mamma å skulle rense det å slikt. Og jeg stod med vasken. Gjorde ikke vondt i det hele. Så plutselig kjente jeg meg svimmel og slikt, og jeg la meg ned på gulvet. Og mamma henta en kald, våt klut å la på panna mi. Jeg besvimte riktig nok ikke, men det var like før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Selv har jeg skjært meg opp, knekt og slått hele kroppen i alle år - alderi besvimt av noe sånt.

Eneste gangen jeg har besvimt er for mange år siden da jeg tryna vilt på sykkel på smadra hele ansikter bra hardt i bakken, men da var det vel slager mot hue som gjorde att jeg besvimte.

Men jeg tror, som nevnt før her i tråden att den kan komme av att du ble overrasket og/eller fikk ett lite sjokk.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Det var ikke et bad kutt, så det er sikkert noe galt med deg. Har iallefall ikke opplevd liknende av så små kutt.

Om det var meg du snakka til så var ikke kuttet så stort. Men det fossa blod av det. Mamma er lege, og hun sa det var vanelig så jeg tror ikke det er noe galt med meg. :p

Lenke til kommentar

På barneskolen i gymtimen hadde læreren funnet frem en bukk. (Sånn som man hopper over)

Det var min første gang, og jeg var litt redd.

Jeg tok fart, og hoppet på den sprette-tingen (:p) og kom meg over bukken.

Da syntes jeg ikke det var så farlig, så jeg tok mere fart på det andre spranget.

Da jeg hoppet, fikk jeg venstre hånden inn i ribbveggen da læreren var så smart å sette bukken ved den. Jeg besvimte akkurat da, og jeg tror ikke jeg var borte mere enn et sekund, for jeg våknet og så meg litt rundt, så så jeg på hånden min at den var brukket. Den så ut som en "Z" :p (2 brudd)

Da reiste jeg meg opp, sprang bort til læreren og sa at hånden var brukket. Da først begynte det å gjøre vondt.

Jeg besvimte i luften, sikkert akkurat i det hånden knakk.

Vet ikke helt grunnen til det, men det er vel pga. sjokk tenker jeg..

(Brukte -taggen for å få frem at jeg hadde et poeng i historien)

Edit: Takket være den episoden har jeg nesten aldri hoppet på bukk siden :ermm:

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Kompisen min besvimte på kjøkkenet og ble bevistløs og begynte å falle med hodet først mot kompyren. Det som var litt dumt da var at han kom til bevissthet igjen akkurat like før hodet traff komfyren så han fikk med seg at kom til å treffe den, men kunne ikke gjøre en dritt med det! :!:

Husker jeg besvimte da jeg var liten. En i klassen min skulle sykle ned en bakke og jeg skulle løpe foran. Hun ropte til meg "ikke bytt side da!" og det første jeg gjorde da hun sa det var å bytte side. Så kjørte hun rett og slett over meg og det neste jeg husker var at jeg lå inn på en benk hos moren. Merkelig opplevelse!

Lenke til kommentar
Jeg fikk et hjernspett man hakker is med, rett igjennom fingern. sto og lurte på hva faen jeg skulle gjøre bare jeg :p var naboen sin feil.

Om hva skjedde så?

Du besvimte?

Hvis ikke var det litt off-topic kanskje? :innocent:

Endret av Steina
Lenke til kommentar

for ca 1,5 år siden kutta jeg av en stooor lefse med kjøtt på det ytterste leddet på fingeren til høyre/venstre for langefingeren (ikke pekefingeren, den andre). Det skjedde på jobben, mens jeg kuttet indrefilet (jobber i ferskvaredisk).

Svimte ikke av, men fikk litt sjokk. Sjefen ordna taxi, dro på legevakta hvor de plastra det sammen, og sa det ikke var nødvendig å sy. Tror nok det var nødvendig dog. Har et ganske stygt arr på fingern, og nervene er litt snåle der. Overfølsom på den fingertuppen.

Lenke til kommentar

Som en oppdatering til de som har sett bildet. Såret har grodd ganske bra, og ja, ser greit nok ut, kunne sett værre ut, og sikkert sett bedre ut hadde jeg vært kjapp aloevera og stæsj,men kom aldri så langt.

Uansett, har på toppen av "halv-månen" som ble kuttet mistet nesten all følelse. Liksom deler av knoken da i alle fall. Kan hende det bedrer seg, hvis ikke, så er jeg ferdig herdet på den hånda i alle fall! :D

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
for ca 1,5 år siden kutta jeg av en stooor lefse med kjøtt på det ytterste leddet på fingeren til høyre/venstre for langefingeren (ikke pekefingeren, den andre). Det skjedde på jobben, mens jeg kuttet indrefilet (jobber i ferskvaredisk).

Svimte ikke av, men fikk litt sjokk. Sjefen ordna taxi, dro på legevakta hvor de plastra det sammen, og sa det ikke var nødvendig å sy. Tror nok det var nødvendig dog. Har et ganske stygt arr på fingern, og nervene er litt snåle der. Overfølsom på den fingertuppen.

Gjorde det samme på tommelen på sløyden. Har et stygt arr. Læreren min ba meg bare om å "putte biten tilbake igjen". :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...