Gå til innhold

Besvimte etter kutt i hånda

lancaster

Anbefalte innlegg

Heisann! Er veldig nysgjerrig på om dette har skjedd andre. Jeg drev og vasket opp, og vasket ett glass med en liten sprekk i. Rett som det var, sprakk glass og jeg fikk ett relativt stort kutt på over siden av hånden.

Det gjorde ikke spesielt vondt (er jo en voksen person), og ikke følte jeg at det var spesielt ille å se alt blodet som rant ned i vasken. Men av en eller annen grunn, som jeg ikke forstår i det hele tatt, jeg besvimte.

Følte meg litt dårlig, og satt meg ned på en stol, og før jeg visste ord av det, pang, lå jeg på bakken. Jeg våknet til veldig kjapt, bare noen sekunder etter (var en annen person i rommet) Kuttet var tja, halvveis stort, akkurat ved grensen til at det må sys kanskje. Har nok ikke tenkt til å dra til legen med det første, siden kroppen er ganske flink til å fikse slike ting selv. Har sluttet å blø nå, så det er nok ingen fare.

Men er veldig nysgjerrig på dette med at jeg besvimte, er det noen som vet litt om dette?

(og det er kanskje unødvendig å si, men svar som ikke har noe her å gjøre blir rapportert)

Med vennlig hilsen

Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vært borti et par lignende saker på speiderleirer, først på en kretsleir for to år siden hvor det var ei som skar seg et lite stykke inn i tommelneglen og besvimte da hun så det.

Også var det jo på landsleiren for et par uker siden at en av speiderne i troppen klarte å få kneet ut av ledd, da en av trillingsøstrene som er med ser dette besvimer hun, rett etter besvimer den ene søstera hennes og etter det følger et par av vennene til han som fikk kneet ut av ledd.

Jeg tror det har noe med en mild form for sjokk å gjøre, men jeg er jo ingen ekspert.

BTW: hun i den første historien er den siste av trillingsøstrene.

Lenke til kommentar

Har kutta meg på gressklipper når jeg var liten (Husker jeg løp mot pappa som klipte hekken men hånden min strekt opp i været full av blod) , og kvniv ikke så lenge etterpå. Men besvimte ikke. 4 sting etter kleppern og 3 etter kniven :p Samma finger på vær hand.

Det var værre når fingern min skulle sys på sykehuset . De holdt meg fast når de satt sprøyte spissen in i fingern. ALtså det gjør dritt vondt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

første gang jeg tok blodprøve på et legekontor falt jeg rett ned i bakken, våkna en halv time senere med en fin pleier som stelte meg;)

det er vel det med at du ser ditt eget blod tenker jeg

har aldri besvimt etter den ene gangen og jeg har kutta meg og tatt en del blodprøver siden den gang

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke tåler er blodprøver.. Blir alltid så svimmel og kvalm etter det, men har aldri besvimt.. Ofte må jeg gå hjem fra skolen hvis jeg har vært hos legen for å ta blodprøver fordi jeg ble så dårlig.. Da jeg hadde kyssesyken måtte jeg stadigvis hjem.. haha

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problemer selv ofte jeg, tror nok det er kan være en blanding av mildt sjokk og at kroppens forsvars-system kan reagere litt i overkant noen ganger. Selv så trenger det ikke en gang være mitt eget blod for at jeg blir uvel, husker i naturfagstimene før så måtte jeg og noen andre alltid ut å gjøre noe annet om det gjaldt noe dissekrering/filmer med operasjoner o.l. Jeg har aldri svimt av merkelig nok, men har vært så nære som det kan gå an. Det merkeligste jeg opplevde i nyere tid var da jeg og fattern tok med katta til dyrlegen. Var et eller annet med hele stemningen i rommet der, sprøyter overalt, synet av folk som holder fast katta og setter sprøyte, jeg takla det ikke... Måtte bare unnskylde meg og komme meg ut i frisk luft, kjente det var nippet før jeg gikk i bakken. Har aldri reagert så sterkt før på sånne ting (som ikke en gang har spesielt med meg å gjøre)...

Men du skal hvertfall vite at du ikke er alene om det :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen for at du besvimer er at du kan ha epillepsi.

Men, om du besvimer ganske ofte (noe som jeg ikke klarte å lese fordi jeg er en stresset herre) så bør du vel kontakte dr lege.

Om du svimer av, er det for at du blir overfølsom akkurat da.

Du ser jo folk besvimer på Dimmu Borgir konserter, det er følelser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...