Gå til innhold

SpywareBlaster, hva gjør det egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Programmet SpywareBlaster gir seg ut for å være et program som kan fjerne all form for malware (spyware, adware, uønskede verktøylinjer, browser hijackers, dialers osv.), men jeg vet ikke hvor seriøst programmet er. Det er godt mulig at programmet fungerer helt fint, men mange programmer gir seg ut for å være malware-fjernere, mens de i virkeligheten er det motsatte.

 

Jeg ville holdt meg til "de tre store", altså Lavasoft Adware, Microsoft Antispyware og Spybot Search and Destory. Merk at du alltid burde oppdatere programmene før bruk, samt at du trenger et antivirusprogram i tillegg.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Spywareblaster er et enkelt og veldig smart supplement til det du måtte ha av antispyware-programmer gående.

Spywareblaster er ikke noe du kjører for å finne spyware. Det virker forebyggende ved at det legger såkalte "killbits" i registeret på de steder der kjent spyware (i følge programmets egen liste) plasserer seg. Se på det som en vaksine.

 

Spybots "immunize"-funksjon fungerer på samme måte, men Spywareblaster dekker visstnok flere potensielle plasseringer.

 

Spywareblaster er ikke noe du har kjørende. Du installerer det, henter ned nyeste liste, klikker på beskytt. Registeret beskyttes.

 

Eneste ulempe med gratisversjonen er at du må oppdatere beskyttelseslisten manuelt jevnlig. Betaler du, går dette automatisk.

 

I tilllegg til beskyttelsen inneholder Spywareblaster en del andre funksjoner, blant annet en flashkiller, og vil også oppdage om du har feilstilt alternativer for internett m h t sikkerhet, og kan korrigere.

 

Jeg ser ingen argumenter for ikke å bruke Spywareblaster. Det er gratis, tar ingen ressurser, og gir bra ekstrabeskyttelse i samarbeid med adaware, spybot eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...