Gå til innhold

Kjøligere data uten kabinettvifter!

Anbefalte innlegg

Lot min PC stå idle 2 timer i ett rom på 25 grader og sjekket temperaturen. 40-41 grader systemtemp og 60-61 CPU temp (alt for høyt, men det kommer vel av sommervarmen).

Jeg har en Enermax 80mm kabinettvifte foran, nederst som blåser inn luft og en lik vifte bak, øverst som blåser ut luft. I tillegg har jeg en Enermax strømforsyning med dobbelt viftesystem.

Jeg slo av datamaskinen, kuttet strømmen til begge kabinettviftene og slo på igjen. Etter 2 timer idle i samme rom med 25 grader så er temperaturen på 38-39 grader i systemet og 57-58 på CPU.

Hva kommer dette av? Jeg vet at begge viftene virker og blåser riktig vei. De kjørte på 1500 o/m og hvis jeg øker de til maks (3000 o/m... høres ut som ett jetfly) så blir temperaturen den samme som om viftene var avslått.

Jeg synes dette er VIRKELIG merkelig!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-31 17:57, Eskil87 skrev:

Veldig(!) dårlig luftgjennomstrømming?

Er det noe system i kablene eller er det bare et rot inne i kabinettet?

Det er bra system i kabler, men har jo mange PCI kort og tre harddisker. Men å suge kjølig luft inn i kabinettet skulle vel uansett ikke øke tempen?

Problemet er at det er nesten tett mellom øverste og nederste del i kabinettet. Men med dobbelt viftesystem så skulle en tro at PSU'en drar ut varm luft mens vifta foran drar inn kjølig luft foran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...