Gå til innhold

Bærbar til studier, ca. 16k

padda

Anbefalte innlegg

Skal begynne å studere på BI Bergen om et par uker, og trenger derfor en laptop. Jeg er typen som når jeg først kjøper noe, vil jeg heller betale litt mer for å få noe skikkelig, så jeg har tenkt meg å bruke 16k, men er villig til å strekke meg litt. (Skattepenger er en fin ting =)

Når det gjelder diskplass og sånn er det greit med god plass, men jeg kommer til å ha min stasjonære pc hjemme, så trenger ikke all verdens plass på den bærbare. Litt spilling blir det nok avogtil, men ikke særlige heftige greier, det tar jeg heller på den andre maskinen. Kommer til å bruke maskinen mest til skolearbeid, men trenger likevel noe som funker til altmulig-arbeid.

Den må være ikke så altfor tung, siden jeg kommer til å drasse på den hver dag.

Har også lyst på en ganske god skjerm.

WLAN må jeg ha innebygd, tilkoblingsmuligheter til TV hadde også vært greit, og DVD-brenner. (Vet ikke hvor standard det er for tiden)

Så akkurat såvidt på Acer Travelmate 8104 på mpx til 19k, noen som har erfaringer med den? Ellers har jeg kikket litt på den selvbyggeren på mpx, men har forstått det sånn at selvbyggere ikke alltid er så kult?

Er ihvertfall veldig åpen for forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkuratt fått meg en dell i9300, denne syns jeg er helt konge med 17" skjem. Bestill med den beste skjermen med truelife, så får du kongeskjerm...

Jeg betalte 16700 med bærevæske og bra specs...

Lenke til kommentar

IBM kan anbefales. Spesifikasjonene deres er ikke bedre enn andre merker men:

- Chassisene til IBM er overlegne, de er lagd i en litt mykere plasttype enn andre produsenters, noe som gjør at de ikke sprekker så lett og heller ikke får stygge skraper/riper.

- IBM laptoper har alltid hatt overlegne keyboards. Man "kjenner" om man feiltaster på dem.

Er ikke sikker på om jeg ville anbefalt X40. Kommer an på hva du vil bruke den til. Ønsker du en liten ultraportabel er den grei nok. Personlig synes jeg skjermene på ultraportable blir for små å jobbe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...