BrokenTomato Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 (endret) Hei folkens! Har kommet ut for noe jeg absolutt ikke har snøring på hva kan være feil, så her begynner jeg; Ok, pc'n min vil ikke starte opp og jeg veit ikke hvordan jeg kan få fiksa det opp. Det er bare noen par dager siden jeg oppgraderte min gamle WIN 98 til Win 2000 Pro! det gikk forsåvidt greit! og den starta opp helt vanlig. installerte driverfiler til de meste tingene, det gikk oxo greit. Det virka som alt funket og sånn til jeg hadde en pause på en dag uten PC, Da starter den opp til loade skjermen for win 2000 loader seg helt ut og venter i 10 sek. kommer opp en feilmelding (kun noen hundredeler) som ikke rekkes og lese! og startes på nytt! Det siste jeg installerte før den stoppa var driverfilen til musa! Her er Pc'n spec: AMD Athlon XP1800+ 512 DDR RAM Geforce 3 ti 500 WD 60 gb HDD 17" CRT skjerm Er det noe mer dere lurer på bare spør! Så hvordan kan jeg få fikset det?!? Hva er det? Hvordan kom det dit? Takker for alle svar MVH Jørgen Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Neivel. da er det søpla neste!! Men... PLEASE Lenke til kommentar
JonV Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Start maskina safemode. avinstaler driverne til musa og restart- Lenke til kommentar
esk Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du kan trykke inn f8 i det operativsystemet skal til å loades og velge last good configuration, eller safe mode. Deretter avinnstallerer du alt du innstallerte forrige gang du fikk maskinen til å gå. Lykke til Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 (endret) Tusen takk for at dere gadd og svare. Men jeg hadde prøvd det alt... det funfker ikke! Litt desperat jeg ass... tror det er noe galt med noen filer i win 2000 men det er jo rart da siden jeg ikke har sletta noen filer! Håper fortsatt på tips osv. om andre ting som kan gjøres!! MVH Jørgen Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hva med og prøve en Clean Install? Det er ikke lurt og oppgradere. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Tror ikke d r noe å gjøre med det problemet ditt. Så du kan like godt kaste hele greia. Jeg kan godt komem og hente den så slipper du å bruke krefter på å kaste den! Men så litt seriøst: Tror nok en Clean install er å anbefale uansett. Da slipper man billigere unna sånne små drittfeil som kan ødelegge mange timer foran skjermen... Lenke til kommentar
muv Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 du kan jo kansje prøve med en annen harddisk? låne med en kompis eller noe... da finner du ivertfal ut om det er hardware eller software det er noe galt med. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Så du anbefaler ham å boote med en kamerats harddisk som sannsynligvis er innstillt til totalt forskjellig hardware? Hvor lurt er det lissom? Da blir d jo bare kaos for OS'et. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Som sagt, så burde du prøve en clean install, tror det skal gjøre susen. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Hei igjen... Takk for alle svar.. Gjør meg kanskje litt dum nå men, må bare være sikker, er en "clean install" at du installerer win2000 igjen??!?? fra dos?!?? MVH Jørgen Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Nei ikke fra DOS, men fra BOOT :smile:. Sett inn W2K cden ved oppstarten så er det bare og lese seg fram til resten :wink:. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hadde samme problemet etter at jeg installerte mer ram på maskina mi i dag! jeg tok ut brikka, starta maskina (UTEN ram), satte inn brikka, starta maskina (MED ram), alt fungerte... er jo verd å prøve... PS IKKE ta søpla neste, send den til meg isteden.. :razz: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-07-31 19:51, tunefish skrev:Så du anbefaler ham å boote med en kamerats harddisk som sannsynligvis er innstillt til totalt forskjellig hardware?Hvor lurt er det lissom? Da blir d jo bare kaos for OS'et. Jeg "lånte" engang en disk fra en gammel PC, riktignok med win XP installert, og det funket fint. PC-en hadde litt betenkningstid i oppstarten, men det virket. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Løsningen er: Boot på win2000 CD'en og ta repair installation! Funker fett! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Ta å formater bootpartisjonen (c: ?) og instaler på nytt. Putt inn cd'en følg oppskriften som er der og formater med NTFS. Hvis du virkelig vil kaste PC'en skal jeg gjerne komme å hente den for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå