Gå til innhold

Pris for Agile Messenger


Anbefalte innlegg

Jeg har telenorkontant kort og wapper for 1,50 pr døgn(kampanje). Dvs når jeg bruker browser. Men når jeg bruker msn trekker de penger. Hvorfor?? Hvor mye koster MSN ? Hvem går pengene til ? Jeg trodde det skulle være samme pris for wap og msn jeg...Snodig! Noen andre der ute med kontantkort som kan finne ut hvor mye de betaler? Er jeg på msn i 2-3 timer koster det med nesten 50 kr. Har sent mail til telenor og der står det at jeg har wappet for 1,50 pr dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har telenorkontant kort og wapper for 1,50 pr døgn(kampanje). Dvs når jeg bruker browser. Men når jeg bruker msn trekker de penger. Hvorfor?? Hvor mye koster MSN ? Hvem går pengene til ? Jeg trodde det skulle være samme pris for wap og msn jeg...Snodig! Noen andre der ute med kontantkort som kan finne ut hvor mye de betaler? Er jeg på msn i 2-3 timer koster det med nesten 50 kr. Har sent mail til telenor og der står det at jeg har wappet for 1,50 pr dag.

 

Agile Messenger går gjennom ett annet tilkoblingspunkt hos Telenor enn når du wap'er, og bruker med andre ord ikke samme type oppkoblingsmetode som wap. Agile Messenger er ikke waping, men derimot vanlig datatrafikk som såvidt meg bekjent ikke går innunder deres maks 1,50 øre pr.døgn.

 

Men vet ikke om du kan "lure" det til slik Agile Messenger tar i bruk samme tilkoblingspunkt som vanlig wap.. for å få det til så må du ihvertfall prøve deg frem med datakontoene i telefonen din!

Endret av escobar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ta å bruk grps istedenfor. Da koster det ingenting for å være pålogget, kun når du sender meldinger, og det er ikke mangen ører :)

Det er jo GPRS jeg bruker da. Finnes det en msn-klient som ikke koster med enn 1,50 pr døgn? Altså som bruker vanlig wap?

Endret av navyboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei det gjør det nok ikke. Eller det vil si det kan være at noen av de java baserte gjør det. Fordi der kobler du deg opp til en proxy server som snakker med MSN for deg.

 

Med agile messenger må du bruke "internett" tilgangspunkt, fordi wap tilgangspunktet ikke gir deg tilgang til alle portene i webprotokollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...