proidus Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg har en pc med Windows XP stående, og der vil jeg stappe inn Mandrake Linux 10.0 som jeg har liggende. Men vil "Mandrake" la mine gamle data og Windows være i fred, eller gladelig fjerne det som er? Og finnes det andre linux versjoner(vet ikke ordet) som klarer det bedre? Håper noen gidder å svare! Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Det går helt fint å ha både GNU/Linux og Windows installert samtidig. Før du begynner å installere GNU/Linux, må du sørge for å ha upartisjonert diskplass. Så oppretter du Linux-partisjoner under installasjonen. Mandrake 10.0 er litt utdatert, du kan nok med fordel laste ned siste versjon av Mandriva. Om du lurer på andre distroer, så er Ubuntu et godt alternativ. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 PM adressen din til meg, så kan jeg sende deg en cd med ubuntu 5.04! Lenke til kommentar
proidus Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Takk for hjelpen! En venn av meg har visst noen cd-er med Mandriva liggende, så det blir nok det... Vet dere/noen om noen sider med gode nybegynner-veiledninger til Linux? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå