G2Petter Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vi har ADSL fra Telenor, og for noen dager siden gikk modemet vårt i stykker. Jeg har tidligere erfaringer med at Telenor er trege til å behandle saker, så vi bestilte nytt modem fra Komplett i stedet for å vente på Telenor. Modemet vi bestilte Problemet er at jeg ikke får dette modemet på nett. Oppsettet hjemme er som følger: Splitter -> modem -> gateway som kjører CC -> WLAN-aksesspunkt m/switch ->PC-er Med det gamle modemet, (som fungerte glitrende ved å koble det rett til,) fikk CC-boksen IP-adressen ut mot nettet, og det er jeg interessert i å ha nå også. Det betyr vel at modemet må stå i "bridge"-modus eller noe sånt, men hva skal det ellers settes opp med? Uansett hva jeg gjør, så får jeg ikke sync. Om jeg er litt sen til å svare, kommer det av at jeg ikke har Internett hjemme, og nå stjeler noen minutter på jobben. Vennlig hilsen, g2petter Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Du må inn med vp og vc verdiene til Telenor. Disse er 8/35 eller 0/100. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg har tastet inn dem, men resultatet er det samme. Stemmer det at jeg må kjøre "bridged" hvis jeg vil at det er CC-boksen som skal få offisiell IP-adresse, og ikke routeren i modemet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg har tastet inn dem, men resultatet er det samme. Stemmer det at jeg må kjøre "bridged" hvis jeg vil at det er CC-boksen som skal få offisiell IP-adresse, og ikke routeren i modemet? Det er riktig at du må sette opp routermodemet i bridgemodus hvis en annen router (som CC) skal foreta PPPoE-oppkoblingen. Ellers er Telenor's innstillinger: Encapsulation PPPoE LLC Authentication CHAP Modulation Annex B VPI (Virtual Path Identifier)* 8 VCI (Virtual Channel Identifier)* 35 Static IP Disabled Har du oppdatert firmware? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg har dessverre ikke fått oppdatert FW ennå, av den enkle grunn at jeg ikke har internett, men jeg skal se om jeg rekker å stikke innom jobben senere i kveld med en USB-disk for å få over filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå