Gå til innhold

Longhorn får nytt navn!

Anbefalte innlegg

Til Tordenflesk & efikkan; Hvorfor må dere "linux roxxor, windows suxxor" folk alltid lese og svare på alle tråder dere finner om Windows? Hvis dere har så mye imot Windows så ser jeg ingen grunn til å lese/svare på disse trådene! Jeez...

Nå begynner jeg å bli skikkelig lei av deg: Jeg har ikke noe i mot windows sånn det har vært fram til nå(med et unntak: ME), det er Longhorn/Vista jeg har noe i mot. DRM i hue og ræva(DRM i skjermen :roll: ), og utover det utrolig liten forskjell fra XP. Den mest meningsløse versjonen av Windows så langt spør du meg. Eneste som får noe ut al Longhorn er Lille-Bill sin bank-konto. "Jeezus" :tease:

(Og jeg har faktisk bare brukt Linux i 10 min. før jeg formaterte å la inn XP igjen.)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er vel litt dumt og bedømme Vista før det har kommet seg ut på markedet da? får vel ikke særlig fullstendig inntrykk av programmet utav de beta (alpha?) versjonene som florer på nettet.

selv synes jeg det begynner og bli på høy tid med noe nytt nå. xp begynner jo å dra på åra her.. håper bare det ikke blir så ekstremt ressurskrevedne. (noe jeg frykter)

Lenke til kommentar
skjønner ikke hvordan folk kan mene at longhorn passer bedre en vista.. longhorn finns jo ikke gjennomtenkt. og har aldri vært ment som et navneforslag, bare et kodenavn.

so get over it, dere kommer til og like det til slutt slikt som alt annet.

Bryr meg ikke om navnet spesiellt en vei eller en annen, men jeg tenker fra ett markedsføringssynspunkt, fra deres side.

Etterhvert som folk blir mer og mer kobla mot internet, folk flest får mer info om kommende produkter og så videre (tviler på at så mange hadde hørt om "chicago" før det kom enn Longhorn), så ville jeg tro at det ville være mye lurere å bygge videre på det relativt sterke "merkenavnet" Windows Longhorn etterhvert har blitt på nettet. (det er jo saktens Longhorn "logoer" og greier allerede).

edit: leif

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
det ville være mye lurere å bygge videre på det relativt sterke "merkenavnet" Windows Longhorn

Vi som er spesielt interesserte greier nok å omstille oss. Ser du på pcbrukere under ett, vil jeg tippe at av 1000 brukere har 950 ikke den ringeste anelse om hva Longhorn er. Spør rundt på jobben eller i klassen.

Lenke til kommentar
Til Tordenflesk & efikkan; Hvorfor må dere "linux roxxor, windows suxxor" folk alltid lese og svare på alle tråder dere finner om Windows? Hvis dere har så mye imot Windows så ser jeg ingen grunn til å lese/svare på disse trådene! Jeez...

Nå begynner jeg å bli skikkelig lei av deg: Jeg har ikke noe i mot windows sånn det har vært fram til nå(med et unntak: ME), det er Longhorn/Vista jeg har noe i mot. DRM i hue og ræva(DRM i skjermen :roll: ), og utover det utrolig liten forskjell fra XP. Den mest meningsløse versjonen av Windows så langt spør du meg. Eneste som får noe ut al Longhorn er Lille-Bill sin bank-konto. "Jeezus" :tease:

(Og jeg har faktisk bare brukt Linux i 10 min. før jeg formaterte å la inn XP igjen.)

Noen forbedringer er det nå.

* Longhorn skal kunne installeres på rundt 15 minutter.

* Programmer skal kunne starte 15% raskere enn med Windows XP.

* PCen skal kunne starte 50% raskere enn med Windows XP.

* Oppdatering av Longhorn vil som regel ikke kreve restart.

* Migrering av brukerkontoer skal være 75% raskere enn med andre Windows-versjoner.

* Det skal bli enklere å oppdatere Longhorn.

* Brukere skal kunne legge inn sine egne notater i hjelpesystemet i Longhorn.

* Det skal være rimeligere å vedlikeholde Longhorn.

Og dette er forbedringer som krever mer enn en ny SP for å få til.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er latterlig at folk diskuterer hvilket navn som hadde vært best av Longhorn og Vista, eller sågar går ut og sier at Vista er et dårlig navn. Hva med Windows XP? Er det et godt navn? Enn Windows NT? Nå får tross alt Windows et Navn som er noe mer enn bare en forkortelse, det i seg selv synes jeg er et fremskritt.

Lenke til kommentar
Edit: Jeg lurer på om Vista kommer i 32bit-versjon eller ikke?

Det skal kome både 32 og 64-bit versjon.

Skuffende. Alle nye prosessorer som lages nå er 64-bit uansett. De kunne spart seg MASSE bry med å skrote 32-bit. Av og til skjønner jeg ikke hva MS tenker....

Lenke til kommentar
Skuffende. Alle nye prosessorer som lages nå er 64-bit uansett. De kunne spart seg MASSE bry med å skrote 32-bit. Av og til skjønner jeg ikke hva MS tenker....

Hvor mange % av verden befolkning har 64-bit? De skal kanskje selge dette her og, ikke bare selge til oss geeks.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
De kunne spart seg MASSE bry med å skrote 32-bit. Av og til skjønner jeg ikke hva MS tenker....

Bare tenk deg det ramaskriket det hadde blitt hvis det ikke kunne kjøres på 90% av alle PC'er når de ble lansert. For ikke å snakke om at det hadde haglet med beskyldninger mot MS om samarbeid med CPU/PC-produsenter o.l.

64-bit er tross alt ikke spesielt utbredt enda, og kommer neppe til å betydelig del av markedet på flere år (tenker da på hva folk/firmaer faktisk har av hardware og som de ønsker å fortsette å bruke, ikke hva som kjøpes nytt nå og i tiden fremover).

Men jeg skjønner hva du mener; personlig skulle ønske flere firmaer tok Apple-tilnærmingen når det gjelder bakoverkompatibilitet og faktisk satte en klar strek a la ''er hardwaren din eldre enn sånn og sånn, så garanterer vi ingenting''. Men når folk er vant til - og forventer - at 7-8 år gamle favorittkomponenter a la lydkort skal fungere med et kliss nytt OS så lar jo slike ting seg ikke innføre på PC-plattformen dessverre.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Edit: Jeg lurer på om Vista kommer i 32bit-versjon eller ikke?

Det skal kome både 32 og 64-bit versjon.

Eh? Altså, skal du nekte personer med en 3,4 GHz Pentium 4 prosessor og 1GB Ram å få installert OSet, er det dét du mener? Enn en 2,2 GHz bærbar? Microsoft gjør faktisk det eneste riktige her, nemlig ikke å tvinge forbrukerene til å kjøpe ny PC, men snarere å legge forholdene til rette for 64-bits prosessorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...