MrLee Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 fordi de brukte "NT" som om servernavnene i 95/98 era'en nå er flisa snudd derimot Men du har kanskje rett. Windows 2003 server ble vel bare hetene det fordi de ville skille den fra Windows XP, slik at folk ikke skulle tro at 2003 server var like gammel som XP da den ble lansert, hva vet jeg Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 tror nummer navn er forbeholdt server versjonene av Windows... Det funket jo greit før (Win95, Win98), så hvorfor ikke Win2006? Syns det samme! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 tror nummer navn er forbeholdt server versjonene av Windows... Det funket jo greit før (Win95, Win98), så hvorfor ikke Win2006? Syns det samme! Eller bare Win06..? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Edit: Jeg lurer på om Vista kommer i 32bit-versjon eller ikke? Det skal kome både 32 og 64-bit versjon. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vista? Høres jo ut som et "kvinnelig hygiene-produkt". Bryr meg ikke. Kommer ikke til å bruke dritten uansett jeg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 "Vista" spiller nok på ordet "Vision", ettersom slagordet er "Bringing clarity to your world.", samt at bildet Simen postet på forrige side viser to personer som speider utover havet. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vista er jo et logisk navn sammen med Windows. Ikke at det spiller noen som helst rolle for meg hva et OS faktisk heter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 hvis de er riktig heldige, så kjøper MS dem opp for ikke å ha noen konkurrerende navn Kanskje de kjører det samme trikset med forkortelser også (kjøper opp liknende navn), ser for meg MS som kjøper op volkswagen, fordi forkortelsen er vw, som er veldig likt wv Synes ikke navnet var noe bra, men hvem bryr seg. OT: hvilket firma er egentlig størst av MS og volkswagen? På stående for ville jeg vel tippe volkswagen, noen som vet dette? AtW Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Vi skal frabe oss muligheten til å gjøre et billig poeng ut av tidsrammen for «Vista» og illustrasjonsbildet på «Vistas» side. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Til Tordenflesk & efikkan; Hvorfor må dere "linux roxxor, windows suxxor" folk alltid lese og svare på alle tråder dere finner om Windows? Hvis dere har så mye imot Windows så ser jeg ingen grunn til å lese/svare på disse trådene! Jeez... ATWindsor: Tror nok Windows er større med tanke på at BG har vært verdens rikeste mann mange år på rad, og hvor mange eksemplarer av Windows de selger daglig osv... Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) «Vista» betyr jo «utsikt», så navnet er forsåvidt ganske naturlig og helt greit slik sett, men jeg får selv assosiasjoner til en eller annen billig småbil fra f.eks. Seat. Endret 22. juli 2005 av LarsM Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 «Vista» betyr jo «utsikt», så navnet er forsåvidt ganske naturlig og helt greit slik sett, men jeg får selv assosiasjoner til en eller annen billig småbil fra f.eks. Seat. Hehe, det samme fikk jeg... Seat Vista 1.0 TDi Syns Windows Vista er et rimelig håpløst navn, ikke et navn som sitter like umiddelbart som Longhorn gjorde når det ble kjent som kodenavn Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg vil heller si det er stikk motsatt. Windows Vista setter seg med en gang siden de to navnene er såpass like og klinger bra (ordlydmessig), mens Windows Longhorn ikke er like lett å huske. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg synes "Longhorn" gir litt assosiasjoner til navnet på en amerikansk biffresturant-kjede. Sånn sett synes jeg "Vista" virker mer luftig og mer europeisk. a-endelsen virker som en søreuropeisk a-endelse som i feminine navn, mens hele ordet "vista" virker litt spansk/italiensk/latinsk. Altså et europeisk klingende navn. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 hvis de er riktig heldige, så kjøper MS dem opp for ikke å ha noen konkurrerende navn Eller saksøke dem for å stjele navnet noen år før??? Kjipt navn... Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 tja, jeg tror ikke siste ord om Longhorn/Vista saken er talt enda. jeg tror veldig mye blir forandra før den endelige versjonen kommer. for alt vi veit så kan det hende at de skifter navn en gang til? siden at det også skal komme en Server versjon av Longhorn også så kan det jo hende at denne heter Windows 2006 eller 2007. hvem vet? Vista høres no ut som et litt corny navn men ok. Microsoft om det . Bedre enn å kalle den Bill da Windows Bill. jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke Longhorn jeg. da jeg bruker Windows 2000 Pro nå. vil tro at Longhorn blir gammelt før jeg begynner å bruke den, da jeg på langt nær er ferdig med Windows 2000 Pro enda. Ja, jeg velger å kalle det Longhorn enda. det er jo faktisk ingen som vet hva den kommer til å hete da? Billern vet det kanskje, men. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 hvis de er riktig heldige, så kjøper MS dem opp for ikke å ha noen konkurrerende navn Eller saksøke dem for å stjele navnet noen år før??? Slik de gjorde med det lille svenske firmaet Excel for noen år siden. Microsoft krede retten til navnet selv om det firmaet hadde hett Excel mange år før MS lagde regnearket. Ikke overraskende tapte MS så det suste i retten, men tilbø en ganske heftig sum for navnet etter rettsaken som firmaet takket ja til. Link HARD TIMES FOR THE BIG GUYS Some of the biggest players in the commercial world have suffered legal setbacks this week. Sweden's Supreme Court has ruled ruled that Microsoft had no case to bring regarding the use of the name Excel by a small Swedish software company based in Gothenburg. That company started trading under the name Excel in 1983, well before Microsoft launched its Excel product in 1988. Microsoft launched legal action in 1996 after the Swedish company refused to change its name. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg synes "Longhorn" gir litt assosiasjoner til navnet på en amerikansk biffresturant-kjede. Sånn sett synes jeg "Vista" virker mer luftig og mer europeisk. a-endelsen virker som en søreuropeisk a-endelse som i feminine navn, mens hele ordet "vista" virker litt spansk/italiensk/latinsk. Altså et europeisk klingende navn. Men Microsoft har da aldri vært europeisk, så derfor syns jeg at Longhorn er et tyngre og mer typisk amerikansk navn. Mine 2 cents om saken Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Windows 2006 syntes jeg var et greit og nøytralt nok navn. Vista høres jo ut som en bilmodell. Jeg synes det høres mer ut som en GPS fra Garmin Samme for meg hva de kaller den. Helt siden Windows 95, som hadde kodenavn Chicago, har Microsoft døpt om Windows versjonene underveis. Her er en liste over endel kodenavn: http://bink.nu/Default.aspx?tabindex=3&tabid=8 Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 skjønner ikke hvordan folk kan mene at longhorn passer bedre en vista.. longhorn finns jo ikke gjennomtenkt. og har aldri vært ment som et navneforslag, bare et kodenavn. so get over it, dere kommer til og like det til slutt slikt som alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå