Laffe_ Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg har tenkt å bestille deler til ny maskin med xp2100 prosessor. Jeg har funnet ribba jeg skal bruke, Alpha Pal8045, men jeg er litt usikker på hvilken vifte jeg skal velge. Tenkte på en papst 80x80mm 32db. Holder det? kan jeg kanskje velge en som bråker enda mindre? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei Laffe_, velkommen til forumet. Joda, den papst viften er mer enn nok i kombinasjon med Alpha PAL8045 kjøleribben. Den kjøleribben er en av de beste som er på markedet. Faktisk så skal det holve med den kjøleribben i kombinasjon med den roligste Papst viften 8412N2GL(den på 12dBA). Kombinasjonen med Alpha PAL8045 og denne viften er tilstrekkelig til å kjøle en tbird 1400MHz, og den prosessoren utvikler noe mer varme enn XP2100 prosessoren. Alpha PAL8045 er derfor et kjempebra valg. En alternativ vifteløsning kan være å bruke en Enermax 80mm vifte. Disse har trinnløs regulering av turtallet mellom 1000-3000omdreininger, noe som gjør at du kan finne et akuratt passe støynivå. Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Såpass ja... Men da tror jeg at jeg går for Enermax vifta, fordi nå har 3dfxcool.no alle delene jeg trenger. De er vel greie å handle hos har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå