Siomir Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Som dere så i overskrifta mi......jeg tenker meg om og jeg, tro dette er mulig, er det noen andre som har gjort dette?....ser lissom ingen her på forumet som har klokka sitt til bare XT....alle guider jeg finner er til XT PE, jeg kan selvsagt bare gjøre som jeg gjorde forrige gang men bytte ut biosen med XT isteden for XT PE, jeg må synke litt lavere fordi at koprtet mitt ikke tåler XT PE hastigheter....hadde det i 2 mnd så kræsja hele driten. så jeg måtte klokke ned igjen til pro vivo, men jeg kjører nå XT hastigheter og det funker.....har kjørt scan for artifacts i ATI Tool gankse klenge....den fant ingen feil, har heller ikke hatt et eneste problem i spill.....men kunne vært ålreit å hatt biosen i gang!!! Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har selv ett X800 Pro VIVO som jeg klokker fint til XT hastigheter.(Bruker ATI-Tool) Jeg har ikke flasha bios på skjermkortet,så jeg kjører originalt med 12 pipelines. Er av natur forsiktig med hardware som koster mye penger,så jeg tør ikke å flashe skjermkortet med en XT(PE)-bios.Evt. en bios som åpner alle 16 pipelines som finnes på kortet. Jeg har forøvrig ett Powercolor-kort. Bruker du medfølgende skjermkort-vifte eller har du skifta ut den? Har hørt/lest mange godord om denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302944&cks=PRL Mvh Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) JEg har før kjørt XT PE og har en Arctic Cooling vifte på, jeg brukte Gigabyte flash så jeg har et vivo kort med 16 pipes.....men jeg merka at jeg kunne klokke høyere med XT PE biosen når jeg kjørte den, men kortet mitt ville ikke kjøre den hastigheten i det hele tatt. men 500/500 med 16 pipes kjører fint, så jeg vil tro at det skal gå bra, men jeg vil bare høre om andre har hatt noen suksess med XT bios ikke XT PE. Selvsagt regner jeg med at det er like greit da, men jeg skal prøve i dag, så jeg får se hva kortet mitt klarer da. Endret 22. juli 2005 av Sk8on Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Går det ikke an å åpne Pipelines i software mode på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Går det ikke an å åpne Pipelines i software mode på en eller annen måte? Nettopp dette jeg håper skal finnes Tviler på at jeg monterer en floppy-disk på pc`n min,bare får å flashe skjermkortet.Er usikker på om det finnes andre like gode løsninger. Mvh Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Går det ikke an å åpne Pipelines i software mode på en eller annen måte? Nope. Umulig pr dags dato. Man må enten bruke en bios flash for de kortene som ikke har laser cut, hvis ikke så må man hard modde de to kontaktpunktene. De siste kortene fra ati kommer nå låst direkte i kjernen. Lenke til kommentar
mstraum Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det mange pipelines på x800xl? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det mange pipelines på x800xl? 16 Lenke til kommentar
mstraum Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det mange pipelines på x800xl? 16 Er det stor forskjell på x800xt og x800xl? har kjøpt meg xl Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Er det mange pipelines på x800xl? 16 Er det stor forskjell på x800xt og x800xl? har kjøpt meg xl det vet jeg ikke her i farta, men x800xl er et godt kjøp Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Tviler på at jeg monterer en floppy-disk på pc`n min,bare får å flashe skjermkortet. Kan bare grille en CD med boot diskett filene (Alle ja) samt flash programmet med BIOS. Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Tviler på at jeg monterer en floppy-disk på pc`n min,bare får å flashe skjermkortet. Kan bare grille en CD med boot diskett filene (Alle ja) samt flash programmet med BIOS. Kan noen legge ut en link eller bruksanvisning på hvordan dette gjøres? Er det større sjanse for feilflashing med cd`er,siden jeg konsekvent har funnet guider som omhandler floppy-disk? Takker på forhånd! Mvh Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Går det ikke an å åpne Pipelines i software mode på en eller annen måte? Hømmmm.....vel, man kan sløyfe gigabyteflash greia vet jeg, bytte den ut med modified flashrom, da åpnes pipesa med biosen så du slipper alt det styret. hvis dere ikke har en diskett stasjon kan kansje denne siden hjelpe litt.......med en boot disk....selv om man kan lage en i nero da;) For modified flashrom og BIOS http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100 For Bootdisk hjelp...(har forresten aldri testa en dritt derfra...bare snubla over den sia) http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Paddington_V1A: Har laget en .rar som inneholder det du trenger for å kunne boote, men selve flashen og BIOS'en må du legge over selv Her Endret 23. juli 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Paddington_V1A: Har laget en .rar som inneholder det du trenger for å kunne boote, men selve flashen og BIOS'en må du legge over selv Her Takker & Bukker! Skal teste ut dette i ettermiddag,tilbakemeldinger kommer PS: Hvis dere ikke hører mer ifra meg idag,så har flashinga mislyktes. Har ingen back-up,hvis det blir feil......så nå krysses fingre og tær her. :!: Mvh Edit: Hmm...har nå prøvd littegrann her,men jeg får det ikke til å fungere.Brukte Nero for å lage boot-cd........la flashrom og den nye biosen på denne. Restartet,gikk en tur i bios for å sette dvd-brenner`n først......slik at maskina kunne starte ifra cd`n. Men da jeg skal til å skrive : "run flashrom -p 0 newbios.bin",så får jeg beskjed om at det er en ugyldig kommando. Prøvde også å ta en back-up av min nåværende bios,uten resultat. Tips mottas med stor takk! Endret 23. juli 2005 av Paddington_V1A Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Hadde vært en idè å ha en backup av biosen din på en diskett/cd dvd whatever....og et PCI skjermkort liggende.... Endret 23. juli 2005 av Sk8on Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 trenger ikke å skrive run... bare flashrom -p 0 xxx.bin Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 og noen ganger nekter den deg å flashe....da kan du force den med flashrom -f -p -0 biosnavn.bin Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 trenger ikke å skrive run... bare flashrom -p 0 xxx.bin Hehehe.......lærer noe nytt hver dag! Ett annet sp.mål: Hvordan finner jeg ut hva min originale bios heter;jeg skulle gjerne hatt en back-up av den først? Sikkert teite sp.mål,men vil gjerne at dette fungerer. Mvh Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) du trenger å ta backup ja, du må først formatere en diskett også kjøre et program som heter flasher floppy som du kan få her...da skal den kjøre på disketten din(du trenger ikke legge den over på disketten, den ser disketten i stasjonen automatisk), når den er ferdig restarter du pc'en og da skal den boote i dos...legg diskett stasjonen som høyeste pri da for sikkerhets skyld. da kommer A:\ opp så skriver du følgende: flashrom -s 0 oldbios eller backup....velg hva du vil...bare lurt å vite hva som er den gamle;) Endret 23. juli 2005 av Sk8on Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå