Kaisen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei! Jeg har et lite scenario her som jeg vil ha litt tilbake meldinger på og meninger om: La oss si at jeg sjekker inn på et hotell i norge, nær grensa til sverige. Jeg reiser over der for å handle en dag. Jeg kjøper sprit, tobakk, snus...etc, men jeg holder meg innenfor kvoten. Jeg reiser tilbake til hotellet, blir der f.eks til dagen etter. Så kjører jeg over igjen og kjøper med meg de samme tingene, og fremdelse kjøper jeg ingenting over kvoten. Lar dette seg gjennomføre? For du har vell kjørt igjennom tollen før du kommer til et evt. hotell/motell? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Mulig jeg tar feil, men jeg trodde at du måtte befinne deg i landet i mer enn 24 timer før du kan kjøpe noe på kvota. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Mulig jeg tar feil, men jeg trodde at du måtte befinne deg i landet i mer enn 24 timer før du kan kjøpe noe på kvota. stemmer det , men hvordan skal tollerne kontrolere det ? men for at det skal lønne seg må du nesten bo gratis , er ikke mye og spare på og bo på hotell for 400+ natta Endret 22. juli 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 sette opp telt på den norske siden av grense og pendle frem og tilbake med 1. stykk kvote? Funker det? :| Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 sette opp telt på den norske siden av grense og pendle frem og tilbake med 1. stykk kvote? Funker det? :| Hvis du holder deg til 24timersreglen så skal det gå greit, men det er nok heller sjeldent at de sjekker det. Lenke til kommentar
Kaisen Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Hehe ja, hotell blir vell kansje litt dyrt =p Har hørt at de sjeldent skjekker hvor lenge du har vært i landet. Vet ikke helt hvordan de kan sjekke det heller =p Men telt på en campingplass eller noe i norge, det var en god ide. Funker sikkert det =) Takker så mye for svarene =) Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ta med deg flere folk, så slipper du dra over hele tia Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land. Lenke til kommentar
Kaisen Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Så om vi betaler svensk moms, så kan vi ta med oss inn så mye alkohol vi vil? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Så om vi betaler svensk moms, så kan vi ta med oss inn så mye alkohol vi vil? Nei. Da gjelder disse reglene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå