matpakkesteini Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Begynner og bli rimelig lei alt drittet på datan min nå. og har lyst til å reformatere for å få den som ny. noen som kan gi meg en bruksanvisning om hvordan jeg gjør det? litt info. win xp home har alt av drivere og stash på cder. har to hardisker. den ene vil jeg fjærne alt på. der windows og alt sån ligger. den andre skal jeg legge over musikk og ting jeg vil beholde for så og legge de over igjen seinere. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Denne tråden er feilpostet, ettersom PC-en din fungerer. Les reglene for denne forumkategorien. Jeg har rapportert denne tråden til en moderator, slik at den kan bli flyttet til riktig forumkategori. Endret 22. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) heter det reformatere? hvorfor sier "alle" det... er det riktig? jeg vet ikke, derfor jeg spør... det er forresten en stor prossess å formatere en disk med operativsystem på (syntes jeg), og legge inn nytt. Og det er en enda større prossess å beskrive dette på et forum... men noen har sikkert gjort det før... tror jeg.. se her og her. Endret 22. juli 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 ITpro la nylig ut en guide for "dummies" til formatering av Windows XP. Kanskje den kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Sleng inn windows-cd'en og les hva som faktisk står på skjermen.. ?? ( Bare et tips.... ) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Reformatere? så du har formatert, og lurer på hvordan du formaterer en allerede formatert disk? Du mener kanskje reinstallere? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ordene som likner er Reinstallere, Reboot/restart. Den guiden på ItPro skulle hjelpe alle de som ikke klarer å legge inn windows. For de jeg kjenner som ikke *klarer* det har vel neppe prøvd det. Lenke til kommentar
matpakkesteini Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 okey. nå har jeg fått til å legge inn windows på nytt. men den la seg jo bare oppå. fikk jo ikke vekk den gamle. greia er den at jeg har en harddisk på 60gb som er delt i to partisjoner. to på 30gb. der har jeg en som er lokal disk (C:) og en min disk (D:) for ikke lenge siden satt jeg inn en 40gb til. som heter filmer. da jeg skulle reformate/formatere eller hva no det heter skulle jeg jo legge inn windows xp pro på C: disken, der den gamle windowsen lå. istedet for la den seg i filmer. så når jeg starter dataen nå kommer jeg i sånn dos greier hvor jeg kan velge mellom å starte den i windows xp home eller windows xp professional. åssen får jeg vekk detta? kan gjærne rense alt av disker og dritt. har alt jeg trenger på cder. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Faktisk så reformaterer du hvis harddisken allerede er formatert når du starter formateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå