Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Programmer/Spill blir kjørt for raskt

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny maskin og har noen problemer med forskjellige programmer og spill. Dette merkes spesielt i spill over internett ettersom jeg går raskere enn andre i spillet (En slags speedhack m.a.o.). Det skjer bl.a. i Warcraft III, Anarchy-Online og Counter-Strike 1.6 (Ikke source av en eller annen grunn). Jeg går raskere i et par sekunder, deretter blir jeg stående stille i rundt et halvt sekund, for deretter å gå raskt igjen. Det er forsåvidt -veldig- mye raskere enn de andre, så folk kan tro jeg jukser/eventuelt har veldig dårlig linje med laggspikes. Jeg er helt sikker på at det er PCen som er problemet, ettersom andre PCer jeg har fungerer helt fint i de samme spillene. I noen programmer skjer dette også (men som oftest veldig tilfeldig om det skjer eller ikke), ingen kjente men forskjellige småprogrammer med scrolling e.l.

Spesifikasjonene på pcen er ganske bra, men det burde jo ikke ha noe å si for om det skulle gå raskere i spillet. CPU: AMD Athlon 64 4600+, 2GB ram, Skjermkort: Gainward 7800gtx, Hovedkort: ASUS A8N-SLI Premium. Og bruker Windows XP 64-bit som operativsystem. Har ikke prøvd PCen med 32-bit Windows ettersom jeg ville se om jeg kunne få løst problemet først, men det -kan- jo være problemer med kompabiliteten mellom 64-bit og programmene som har noe å si. Har også nyeste drivere til alle enhetene i PCen.

Har dere noen anelse hvorfor dette skjer? :-)

(Kunne også postet i Spill-forumet siden det skjer mest i spill, men siden det iblant skjer utenom spill også så valgte jeg å poste det som et PC-problem.)

Endret av wuh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kjenner til støtter ingen av spillene du har listet opp 64-bit. ( Correct me if I'm wrong. )

Har opplevd lignende problem før, vet ikke heeelt hva som var syndebukken. Men det jeg gjorde var og slette drivere, og legge de inn på nytt. ( Hele bunten. ) Dessuten byttet jeg om plasseringene på ram-brikkene, og endret på instillingene til windows-swapfiles. ( Fikk mange tips, så gjorde alle på en gang.. kunne jo ikke skade :p )

Men i cs: Får du choke/loss når dette skjer ? Fps-drop ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Men i cs: Får du choke/loss når dette skjer ? Fps-drop ?

Får ingen av delene når dette skjer nei.

Skal installere Windows XP 32-bit på en annen partisjon og se etter om det hjelper om det ikke er flere forslag. :-)

Lenke til kommentar

For andre som har dette problemet så kan man fikse det ved å trykke ctrl+alt+del etter at man har startet spillet og deretter velge Set Affinity på prosessen til spillet; eks: hl.exe og ha kun én core kjørende på den. :) Altså ta vekk det éne krysset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...