ritz00 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 uff i dag er det 30c her og inni pcen min var det 52c cpu var 68 og hd(Ibm) var 48c skjermkort var 63c.... dette er nok ikke bra nei.... men ingen klikk eller noe så eg bryr meg egentlig ikkje. har ett Aopen hq08 kabinett og lurer på hvordan jeg skal få ned tempen! er jo ingen spesielle plasser og plassere vifter.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei! Det kan være lurt å plassere viftene slik at de suger ut den varme luften har du 3 vifter, kan det være lurt å ha 2 bak til å suge ut og 1 forran til å blåse inn. Hva bruker du til å måle temp på alle de forskjellige stedene? Lenke til kommentar
msh Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Kjøp Chieftec kabinett.Skal love deg at du får bedre kjøling,minst 20graders fall blir det i fertfall,hvis du bruker 3 vifter. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 1. Sett inn ekstra vifte nede forran som suger inn luft (husk filter) og lag ekstra hull for vifte under PSU som suger lufta ut. 2. Kjør cab (uten deksel) når det er varmt. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Hei! jeg måler med Speedfan.. der er det tepraturer på en hau med ting eg ikkje vett kva er. skal snart kjøpe meg ny maskin uansitt og da blir det andre saker. tviler på att ibm hardisken liker seg:p Lenke til kommentar
chma Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 hvorfor ikke ta av dørene i denne varmen???? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hvis jeg ikke tar feil, er det ingen ekstra plasser for vifter i dette kabinettet, psu-vifta må gjøre jobben alene...her må det nok moddes litt, fram med dremel og boremaskin! Bare med ei ekstra nederst i front som suger inn vil det nok bli et hav av forskjell...men det er ikke veldig dyrt for nytt kabinett heller da... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 16:54, msh skrev:Kjøp Chieftec kabinett.Skal love deg at du får bedre kjøling,minst 20graders fall blir det i fertfall,hvis du bruker 3 vifter. Ja, nå fikk jeg dagens latterkick Kan du garantere 20 graders fall eller? Før jeg gikk over til et Chieftec kabinett, så hadde jeg Aopens sitt HQ08. Og jeg hadde overhodet ingen varmeproblemer med det. Skal være enig med at det er dårlig med viftemuligheter, men det finns løsninger. Monterer en vifte i forkant, en Enermax strømforsyning på topp (Whisper Serie) og harddiskene overfor den, så bør det kunne løse litt. Og husker jeg ikke helt feil, så er det mulig å montere 2 vifter helt på toppen (går vel på bekostning av harddiskplassen, men ...). Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Nettopp utstyrt PC-en med 3 kabinett vifter. 2 bak som blåser ut, 1 foran som suger inn (best?). Nå lurer jeg på hvor man får tak i luftfilter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå