Gå til innhold

Hvordan organiserer du musikken på PC'en?

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Har litt over 19000 sanger på PC-en min. Alt ligger sortert på min eksterne harddisk.

Siden jeg har en god del sanger, sorteres de etter sjanger.

M -> Musikk -> CORE (Death,black osv)

M -> Musikk -> Metal - Rock (Melodic, Power, rock, blues osv)

M -> Musikk -> Prog (Alt av progressive musikk, siden dette er en enorm sjanger - og jeg klarer ikke huske alle prog bandene)

M -> Musikk -> Diverse ("Beste 100 Rockesanger gjennom tidene osv.osv. )

Innenfor disse mappene er alt sortert etter Artist -> Album.

Eksisterer bare metal/rock på min pc, og alt er sortert.

Huff, brukt lang tid på dette - skulle det skje noe, gidder jeg aldri starte med dette igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lar iTunes ta seg av alt der der. Jeg bare drar sangene inn i iTunes, og vips! så er sangene organisert :D

Har på Artist - Album - (sanger).. Er vel det som er standard..

Satt nettopp og leste i tråden "Hvor mye musikk har du", og så da at mange her har svært mye musikk. [...]

Hvor er den tråden hen? Jeg finner den ikke.. Kan noen hjelpe meg..?

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

*Liten* bump dette - men mulig det er noen andre som organiserer på en annen måte.

Jeg organiserer musikken slik:

/musikk/Artist/Album [årstall]/Artist - Tittel.mp3

/musikk/Artist/Artist - Tittel.mp3

Har også en "Usortert"-mappe med enkeltlåter. Har jeg 2+ av èn artist får de en egen mappe.

Det som er rippet fra CD inneholder all nødvendig informasjon i ID-tagger, men alle filene mine har ID-tagger som minimum inneholder artist, album (hvis jeg vet tittelen på albumet) og tittel.

Har vurdert å sortere etter sjanger før artist, men jeg har såpass mye musikk at det ville tatt lang tid - dessuten syns jeg det kan være vanskelig å kategorisere musikk.

Lenke til kommentar

Jeg sorterer etter sjanger - artist - album:D

Alt har store bokstaver utenom ft.:p

Liker å ha orden:D

MEN i det siste har jeg sett at når jeg trykker på sangen i itunes skifter navnet:S

Dette er da fordi en sang har både navn og tittel. Itunes bruker tittelen og navn hvis tittel ikke fins.

Men etter å ha fjernet tittelen på alt ser det ut som at itunes lager tittel av seg selv når jeg hører en sang:S

Veldig irriterende:( Da blir navnet annerledes:( for eksempel:

navn på fil: Proper Education ft. Floyd

tittel på fil: Proper Education

Jeg liker å ha me ft. på slutten:O Noen som vet hvorfor tittelen ofte kommer tilbake av seg selv?:D

Lenke til kommentar

Bruker iTunes til organisering og ripping. Bruker Fluke som er en FLAC-workaround for iTunes. Alle albumene er enten 320 eller FLAC, med albumcover og cue-sheet hvis jeg rippet selv. iTunes ordner mappestrukturen på disken selv, basert på ID3-tags, og er det noe jeg har i orden så er det ID3-informasjon. Jeg er nazi på å ha alt 100% perfekt sånn sett.

Lenke til kommentar

sjanger/artist/album/filnavn som alltid begynner på et tall, 01-xx slik at de er i rekkefølgen som de er på cd'en.

Har vel rundt 15.000 sanger. Alt sortert og ordnet bortsett fra en liten mappe med 500-600 sanger. Har ikke fått meg til til å sortere den ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...