Espp Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har litt over 19000 sanger på PC-en min. Alt ligger sortert på min eksterne harddisk. Siden jeg har en god del sanger, sorteres de etter sjanger. M -> Musikk -> CORE (Death,black osv) M -> Musikk -> Metal - Rock (Melodic, Power, rock, blues osv) M -> Musikk -> Prog (Alt av progressive musikk, siden dette er en enorm sjanger - og jeg klarer ikke huske alle prog bandene) M -> Musikk -> Diverse ("Beste 100 Rockesanger gjennom tidene osv.osv. ) Innenfor disse mappene er alt sortert etter Artist -> Album. Eksisterer bare metal/rock på min pc, og alt er sortert. Huff, brukt lang tid på dette - skulle det skje noe, gidder jeg aldri starte med dette igjen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har bare ei musikkmappe. Gidder ikke forsøke å sortere musikken der. Det jeg ripper selv havner i ~/Musikk/Artist/Album/x låt.m4a Så lenge låtene er godt tagget så har jeg kontroll i iTunes Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har to mapper: Diverse og Mp3. Diverse inneholder Kødde musikk, spill/film sanger og den typen. Mp3: alt slags Metal Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Eksempel: Sortert Mp3/B/Bright Eyes/Cassadega 2007/track nr - tittel. Soundtracks ligger i egen kategori sortert alfabetisk etter film. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Selv har jeg litt rot, men der jeg har det rydding har jeg følgende: "Heavy Metal og Rock -- Complete Discography's" derunder band, album også har jeg en kategori med rot i, diverse album osv. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Skjønner ikke poenget med å sortere så voldsomt. De fleste indekserer vel musikken sin i et oppegående musikkprogram som indekserer musikken uansett... Virker som fryktelig mye arbeid for ekstremt lite glede. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Enig. Selv har jeg alt i iTunes, og ellers er det sortert i musikk jeg har rippet fra iTunes, og alt annet har jeg hivd i en mappe kalt "Band" der jeg har hivd inn all musikken som er *kremt* lastet ned. Dvs. at det ligger sortert etter bandnavn. Resten gjøres i iTunes. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Lar iTunes ta seg av alt der der. Jeg bare drar sangene inn i iTunes, og vips! så er sangene organisert Har på Artist - Album - (sanger).. Er vel det som er standard.. Satt nettopp og leste i tråden "Hvor mye musikk har du", og så da at mange her har svært mye musikk. [...] Hvor er den tråden hen? Jeg finner den ikke.. Kan noen hjelpe meg..? Endret 25. oktober 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 *Liten* bump dette - men mulig det er noen andre som organiserer på en annen måte. Jeg organiserer musikken slik: /musikk/Artist/Album [årstall]/Artist - Tittel.mp3 /musikk/Artist/Artist - Tittel.mp3 Har også en "Usortert"-mappe med enkeltlåter. Har jeg 2+ av èn artist får de en egen mappe. Det som er rippet fra CD inneholder all nødvendig informasjon i ID-tagger, men alle filene mine har ID-tagger som minimum inneholder artist, album (hvis jeg vet tittelen på albumet) og tittel. Har vurdert å sortere etter sjanger før artist, men jeg har såpass mye musikk at det ville tatt lang tid - dessuten syns jeg det kan være vanskelig å kategorisere musikk. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg sorterer etter sjanger - artist - album:D Alt har store bokstaver utenom ft. Liker å ha orden:D MEN i det siste har jeg sett at når jeg trykker på sangen i itunes skifter navnet:S Dette er da fordi en sang har både navn og tittel. Itunes bruker tittelen og navn hvis tittel ikke fins. Men etter å ha fjernet tittelen på alt ser det ut som at itunes lager tittel av seg selv når jeg hører en sang:S Veldig irriterende:( Da blir navnet annerledes:( for eksempel: navn på fil: Proper Education ft. Floyd tittel på fil: Proper Education Jeg liker å ha me ft. på slutten:O Noen som vet hvorfor tittelen ofte kommer tilbake av seg selv? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Bruker iTunes til organisering og ripping. Bruker Fluke som er en FLAC-workaround for iTunes. Alle albumene er enten 320 eller FLAC, med albumcover og cue-sheet hvis jeg rippet selv. iTunes ordner mappestrukturen på disken selv, basert på ID3-tags, og er det noe jeg har i orden så er det ID3-informasjon. Jeg er nazi på å ha alt 100% perfekt sånn sett. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 F:/Media/Musikk/Bra Musikk/*Artist*/*årstall**Albumnavn*/*sanger* F:/Media/Musikk/Drittmusikk/*LimeWire-sanger* Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 sjanger/artist/album/filnavn som alltid begynner på et tall, 01-xx slik at de er i rekkefølgen som de er på cd'en. Har vel rundt 15.000 sanger. Alt sortert og ordnet bortsett fra en liten mappe med 500-600 sanger. Har ikke fått meg til til å sortere den ferdig. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har én mappe som heter Musikk hvor jeg har ca 40 Artister med full albums (jobber med saken) Har de plassert i Winamp, så det er lett å finne frem/sortere/redigere. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Allt i ett og etter sjanger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå